۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴
بازار سرمایه تحت تاثیر رویدادهای سیاسی است| پیش آمدهای غیرقابل پیش بینی؛ بزرگترین چالش این روزهای بورس
تحلیل روزانه بورس به بیان کارشناس؛

بازار سرمایه تحت تاثیر رویدادهای سیاسی است| پیش آمدهای غیرقابل پیش بینی؛ بزرگترین چالش این روزهای بورس

یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است به مقاومت سرسختی برخورد کرده ایم که بیشترین عامل بنیادی تغییر جهت بورس به سمت صعودی یا نزولی مسائل کلان کشور است.

رامین کیانی؛ بازار: شاخص کل بورس امروز ابتدا با ریزش مواجه شده و سپس توانست روند صعودی داشته باشد، برای بررسی این روزهای بازار سرمایه با حسین نصیری کارشناس بازار سرمایه به گفتگو نشسته ایم:

۱۶ سال است که در فضای تحریم هستیم و این شرایط حتما روی اقتصاد کشور اثرگذار است و ضرب‌العجل مجلس یک ماهه بوده و باید دید در یک یا دو هفته آینده، دولت زیر بار اجرای آن خواهد رفت یا اینکه مقاومت خواهد کرد

در نقطه خاصی از بازار قرار داریم
حسین نصیری، کارشناس بازار سرمایه در تحلیل شرایط امروز بازار گفت: امروز در نقطه خاصی از اقتصاد ایران هستیم که مجلس شورای اسلامی هم به این تحلیل رسیده تا تکلیف خودش را با تحریم‌ها و برجام مشخص کند و این چالش و درگیری که بین مجلس و دولت ایجاد شده و مسائل امنیتی و ذهنی تداوم بازار را به چالش کشیده و از همه مهم‌تر سهامداران را دچار احتیاط کرده است.

نصیری تصریح کرد: بازار که به مرز ۱.۵ میلیون واحد نزدیک شده است، مقاومت خود را آغاز کرده و این عبور از مرز سخت و زمان‌بر خواهد بود. هرچند امکان داشت اگر این مسئله امنیتی(ترور شهید فخری زاده) پیش نیامده بود؛ راحت‌تر از این مرز عبور می‌کرد و شرایط بهتری را برای سرمایه‌گذاران رقم می‌زد و زودتر به سقف‌های بالاتر می‌رسید.  

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: می‌توان گفت ۱۶ سال است که در فضای تحریم هستیم و این شرایط حتما روی اقتصاد کشور اثرگذار است و ضرب‌العجل مجلس یک ماهه بوده و باید دید در یک یا دو هفته آینده، دولت زیر بار اجرای آن خواهد رفت یا اینکه مقاومت خواهد کرد و همین مسائل روی نظر و تصمیم سرمایه‌گذاران اثر خواهد داشت. 

پیش‌آمدهای غیر قابل پیش‌بینی وجود دارد، فضا را ریسک‌دار و نامطمئن خواهد کرد که اثر آن یا شوک خواهد بود یا اینکه  ریسک را بسیار بالا خواهد برد و خطاها را افزایش خواهد داد

وی درباره وضعیت بازارهای موازی بازار سرمایه تأکید کرد: با توجه به اینکه در بازارهای موازی اتفاق خاصی نیافتاده است و فقط کمی بازار ارز که آن هم ناشی از همین اتفاقات امنیتی بود، دچار صعود شد، ارزش سهم‌ها حتی با  افزایشی که در دوهفته گذشته داشته هنوز نزدیک به کف قیمتی خود بوده و امکان افزایش آنها وجود دارد و با این تفاسیر آینده بازار می‌تواند رو به بالا و رشد خوبی باشد. 

سهم‌های فلزی هفته گذشته خوش اقبال بودند و شرایط خیلی خوبی را سپری کردند و مباحث آزادسازی بازار فولاد اثر خوبی برایشان داشته است و باید به این نکته توجه داشت که در کل سهم‌های خوب در بازار بسیار زیاد  است

نصیری گفت: به دلیل اینکه هر لحظه امکان پیش‌آمدهای غیر قابل پیش‌بینی وجود دارد، فضا را ریسک‌دار و نامطمئن خواهد کرد که اثر آن یا شوک خواهد بود یا اینکه  ریسک را بسیار بالا خواهد برد و خطاها را افزایش خواهد داد. سرمایه‌گذاران باید آرامش داشته باشند و باید به این نکته توجه کرد که عدم آرامش به نفع هیچکس و هیچ بازاری نیست. 

این کارشناس بازار سرمایه در مورد صنایع برتر این هفته بازار سرمایه گفت: این هفته پالایشی‌ها وضعیت خوبی داشتند اما در پایان هفته با منفی بودن آنها رو به رو شدیم و صنایع غذایی رشد خوبی را داشتند و صنایع ساختمانی هم در صورت ثبات اقتصادی آینده خوبی را خواهند داشت و برخی از بانک ها هم اگر افزایش سرمایه داشته باشند مثبت ادامه خواهند داد. 

وی افزود: سهم‌های فلزی هفته گذشته خوش اقبال بودند و شرایط خیلی خوبی را سپری کردند و مباحث آزادسازی بازار فولاد اثر خوبی برایشان داشته است و باید به این نکته توجه داشت که در کل سهم‌های خوب در بازار بسیار زیاد  است. 

نصیری در پیش‌بینی وضعیت هفته آینده بازار سرمایه گفت: این هفته بازار تحت عملکرد مجلس خواهد بود و این تفاوت نظر بین قوا که عیان شده است و مردم خواهند دید، روی تصمیم سرمایه‌گذاران اثر خواهد گذاشت و بازارها را تحت شعاع قرار خواهند داد.

کد خبر: ۵۸٬۵۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha