۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸
وابستگی لایحه بودجه ۱۴۰۰ به رویای نفت خیالی، بیش از ۴۰ درصد است
عضو هیات رئیسه مجلس:

وابستگی لایحه بودجه ۱۴۰۰ به رویای نفت خیالی، بیش از ۴۰ درصد است

دهنوی، عضو هیات رئیسه مجلس می‌گوید فروش دو میلیون بشکه در روز یعنی دولت، سال بعد را بدون تحریم فرض کرده که واقع بینانه به نظر نمی‌رسد، وابستگی لایحه بودجه ۱۴۰۰ به رویای نفت خیالی، بیش از ۴۰ درصد است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدمحسن دهنوی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، در رشته پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت:   

«در لایحه بودجه، ۱۵۰ هزار میلیارد تومان از محل فروش نفت در نظر گرفته شده؛ این میزان برابر است با فروش بیش از ۲ میلیون بشکه نفت در روز که با میانگین فروش روزانه ۷۰۰ هزار  بشکه نفت در امسال، فاصله ۳۰۰ درصدی دارد. خدا کند رییس جمهور از خواب رویایی بیدار شود و اعداد را واقعی ببیند.

فروش ۲ میلیون بشکه در روز یعنی دولت، سال بعد را بدون تحریم فرض کرده که واقع بینانه به نظر نمی‌رسد وابستگی لایحه بودجه ۱۴۰۰ به رویای نفت خیالی، بیش از ۴۰ درصد است. متاسفانه اکنون ما در مجلس، لایحه بودجه‌ی دولتی را بررسی می کنیم که حتی نمی داند چند نفر حقوق بگیر دارد!

پیش بینی فروش ۷۰ هزار میلیارد تومان اوارق سلف نفتی که چند ماه پیش در شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا رد شد، می تواند کشور را با مشکلات فراوانی در سال های آینده روبه رو کند. اوارق سلف نفتی یعنی استقراض دلاری از دولت های بعدی و آینده فروشی  که بار آن بر دوش مردم سنگینی خواهد کرد.»

کد خبر: ۵۸٬۵۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha