۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
وصول ۱۱۰میلیارد ریال حقوق دولتی از معادن استان سمنان
معاون سازمان صمت استان سمنان خبر داد:

وصول ۱۱۰میلیارد ریال حقوق دولتی از معادن استان سمنان

سمنان- معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان بابیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱۰ میلیارد ریال حقوق دولتی از معادن استان وصول شد، گفت: این رقم در مقایسه یال مدت مشابه سال گذشته ۳۹ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد فروهر پیش از ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی سازمان صمت استان سمنان ضمن بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱۰ میلیارد ریال حقوق دولتی از معادن استان وصول‌شده است، اظهار داشت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۹ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه ۶۲۶ واحد معدنی در استان سمنان فعال است، افزود: در آبان ماه سال جاری ۲۱ میلیارد ریال حقوق دولتی از این معادن وصول‌شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۷۵ درصد افزایش داشته است.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با تأکید بر اینکه ظرفیت استخراج این معادن سالانه بیش از ۲۱ میلیون تن مواد معدنی است، خاطرنشان کرد: ذخیره قطعی این معادن در حدود ۵۸۶ میلیون تن می‌رسد.

فروهر بابیان اینکه عدم رسوخ فناوری‌های پیشرفته در بحث استخراج و سرمایه‌گذاری در بخش فرآوری مواد معدنی یکی از مهم‌ترین مشکلات این بخش است، افزود: ۱۰ هزار میلیارد ریال در معادن استان سمنان سرمایه‌گذاری شده که زمینه اشتغال برای پنج هزار نفر در استان را فراهم می‌کند.

کد خبر: ۵۸٬۴۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha