۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴
واردات خودرو هشداری برای خودروسازان است
کارشناس مسائل اقتصادی:

واردات خودرو هشداری برای خودروسازان است

ابونوری، کارشناس مسائل اقتصادی گفت: اگرچه واردات خودرو مشکل اقتصاد ما را حل نمی‌کند، اما حداقل هشداری برای خودروسازان ما خواهد بود.

به گزارش بازار، عباسعلی ابونوری، اقتصاددان و استاد دانشگاه درباره بحث واردات خودرو در بودجه گفت: بسیاری از موارد بودجه نامعین و نامشخص هستند و قرار هم نیست که همه اقلام و ارقامِ عنوان شده در آن تصویب و اجرایی شوند.

وی افزود: ما سالهاست درمورد این موضوع بحث می کنیم که اگر از خودروی داخلی حمایت کنیم بهبود کیفیت حاصل نمی شود و اگر دخالت نکنیم و واردات را ادامه دهیم باز هم ضربه دیگری به اقتصاد وارد خواهد شد.

این اقتصاددان عضویت ایران در سازمان های بین المللی اقتصادی مانند «سازمان تجارت جهانی» را برای حل مشکلات تعرفه های گمرکی و واردات خودرو ضروری خواند و گفت: ما باید اقتصاد را آزاد کنیم تا امکان واردات و صادرات خودرو در ایران فراهم شود.

ابونوری با تأکید بر لزوم باز شدن مرزهای اقتصادی به ویژه در حوزه خودرو گفت: ما برای خصوصی سازی و بازتر کردن اقتصاد باید واردات و صادرات صنعت خودرو را آزاد کنیم.

وی با اذعان به ضعف مدیریتی در حوزه خودرو گفت: گرچه واردات خودرو مشکل اقتصاد ما را حل نمی کند، اما حداقل هشداری برای خودروسازان ما خواهد بود تا مقداری هم که شده کیفیت ها را بالا ببرند و بازار خودرو را رقابتی تر کنند.

ابونوری اظهارکرد: آزاد کردن واردات خودرو می تواند چشم انداز بین المللی بهتری برای ایران ایجاد کند و در بلند مدت نیز وضعیت خودرو را بهبود ببخشد.

کد خبر: ۵۸٬۴۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha