۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
هنرمندان صنایع دستی لرستان در انتظار تأمین اعتبار بیمه
معاون میراث فرهنگی لرستان مطرح کرد

هنرمندان صنایع دستی لرستان در انتظار تأمین اعتبار بیمه

لرستان- باباحسینی، معاون صنایع دستی میراث فرهنگی لرستان گفت: پنج هزار هنرمند صنایع دستی در استان فعالیت دارند که از این تعداد تنها بیمه ۴۵۰ تا ۶۰۰ نفر برقرار است و مابقی در انتظار تامین اعتبار هستند.

افشین باباحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: طبق آماری که در سامانه هوشمند صنایع دستی کشور وجود دارد و برای همه افراد قابل دسترس است، حدود پنج هزار نفر در صنعت صنایع دستی مشغول به فعالیت هستند که با احتساب مشاغل خرد، فروشنده و یا واسطه‌ها تعداد آنها به ۱۵ هزار نفر در کل استان هم می‌رسد.

وی افزود: بر اساس قانونی که تصویب شد تا پایان سال ۹۳ حدود هزار و ۵۰۰ نفر از بافندگان ما بیمه بودند که با لغو آن قانون و قطع شدن بیمه آنها، تعداد بیمه‌شدگان ریزش پیدا کرد و در حال حاضر بیمه ۴۵۰ تا ۶۰۰ نفر از آنها برقرار است.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی لرستان عنوان کرد: با قانونی که سال ۹۷ در مجلس تصویب شد، قرار شد در صورت تامین اعتبار، حدود ۵۵ هزار هنرمند بخش صنایع دستی بیمه شوند که به هر حال ما لیست این افراد را آماده داریم و در صورت تامین اعتبار، هنرمندان بیمه می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که از سازمان میراث فرهنگی مجوز دارند، علاوه بر تسهیلاتی که در سامانه «کارا» و وام اشتغال روستایی وجود دارد، یک سری کمک‌های فنی و اعتباری هم توسط وزارتخانه برای آنها در نظر گرفته شده که می‌توانند استفاده کنند.

باباحسینی تصریح کرد: بین بعضی بنیادها مثل بنیاد برکت و یا بنیاد فرمان اجرایی امام(ره)، تفاهم نامه‌هایی منعقد می‌شود و افرادی هم معرفی می‌شوند که در صورتی که تسهیلات تعلق بگیرد می تواند از آنها استفاده کند.

وی گفت: با شیوع ویروس کرونا مراکز و بازارچه‌های فروش صنایع دستی که قرار بود در ایام گردشگری مثل بهار و تابستان برگزار شود تعطیل شد، همچنین بازارچه‌های نوروزی و مناسبتی که هر سال برگزار می شد را هم کنسل کردیم از طرفی حجم وسیعی از گردشگرانی که صنایع دستی را به‌عنوان خرید و سوغات انتخاب می کردند حذف شدند.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی لرستان بیان کرد: البته برای نخستین بار اولین نمایشگاه مجازی صنایع دستی به همت وزارت میراث فرهنگی، کانون جهانگردی و شرکت های استارتاپی برگزار شد که آغاز به کار آن در میلاد حضرت رسول اکرم(ص) بود.

کد خبر: ۵۸٬۴۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha