۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱
افزایش ۵۹ درصدی تولید در ایران خودرو
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو خبر داد

افزایش ۵۹ درصدی تولید در ایران خودرو

مقیمی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از افزایش ۵۹ درصدی تولید در این خودروسازی از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از ایران خودرو، فرشاد مقیمی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۳۴۱ هزار دستگاه خودرو تولید کردیم که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۲۱۶ هزار دستگاه خودرو بوده است.

وی افزود: از ابتدای امسال روزانه ۲ هزار دستگاه خودرو در ایران خودرو تولید می‌شد که از اول آذر این میزان با رشد ۱۵ درصدی به ۲۳۰۰ دستگاه افزایش یافت.

مقیمی ادامه داد: با تلاش شبانه روزی مجموعه همکاران در ایران خودرو و تامین به موقع قطعات از سوی قطعه سازان روز گذشته ۴۷۹۶ دستگاه خودروی ناقص را تکمیل و تجاری سازی کردیم درحالیکه تا پیش از این روزانه ۱۸۰۰ تا ۱۹۰۰ دستگاه تجاری‌سازی می‌شد.

وی اضافه کرد: سال گذشته اگر رکورد تولید داشتیم به این علت بود که از بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ دستگاه تولید روزانه بیش از چهارصد دستگاه به صورت سی کی دی تولید می‌شد، اما امسال در شکستن رکورد تولید روزانه حدود ۵۰۰ دستگاه به تولید داخلی خودرو اضافه شد و رکورد تولید داخل، روزانه به ۲۹۵۳ دستگاه رسید.

مقیمی گفت: میزان تعهدات معوق ایران خودرو هم اکنون ۲۸ هزار دستگاه است که از این میزان تا چند روز آینده ۹ هزار ۵۰۰ دستگاه خودرو شامل دنا کروز کنترل و ۲۰۷ فرمان برقی پس از اعلام قیمت از سوی سازمان حسابرسی، فاکتور و به مشتریان تحویل می‌شود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو همچنین گفت: در راستای تحقق جهش تولید در گروه ایران خودرو دیزل نیز افزایش ۴۲ درصدی تولید در بخش خودروهای سنگین باری و مسافری محقق شد و ما روز گذشته در این خودروسازی از میزان کل تولید در سال گذشته عبور کردیم.

مقیمی با بیان اینکه افزایش تولید، تکمیل و تجاری سازی خودرو در خودروسازان موجب افزایش اشتغال در قطعه سازان شده است افزود: پیش بینی ما این است با این میزان تولید و تجاری سازی، بازار خودرو از التهاب خارج شده و به تدریج به آرامش برسد.

کد خبر: ۵۸٬۳۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha