۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
زمینه اشتغال ۲۷۰۰ نفر در استان سمنان فراهم می‌شود
با پرداخت تسهیلات؛

زمینه اشتغال ۲۷۰۰ نفر در استان سمنان فراهم می‌شود

سمنان- استاندار سمنان بابیان اینکه یک هزار و ۷۰۰ پرونده تسهیلات اشتغال‌زایی در بانک‌های استان در حال بررسی است، گفت: با پرداخت این تسهیلات زمینه اشتغال برای دو هزار و ۷۰۰ نفر فراهم می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، علیرضا آشنا گر ظهر چهارشنبه در جلسه ویدئوکنفرانسی کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان سمنان اظهار داشت: یک هزار و ۷۰۰ پرونده تسهیلات اشتغال‌زایی به مبلغ ۲۸‌میلیارد تومان در بانک‌های استان در حال بررسی است.

وی بابیان اینکه پرداخت این تسهیلات بستر لازم برای ایجاد دو هزار و ۷۰۰ شغل در استان را فراهم می‌کند، افزود: با توجه به شرایط کرونایی و ایجاد محدودیت‌هایی در حوزه اشتغال، حفظ وضعیت موجود در دستور کار قرار دارد.

پرداخت‌های بیمه بیکاری در استان سمنان انجام شد
استاندار سمنان با تأکید بر اینکه تلاش برای ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و رسیدن به سقف تعهدات در زمینه اشتغال در اولویت‌های بعدی دولت قرار دارد، تصریح کرد: تاکنون ۸۳ درصد از تسهیلات مصوب استان در زمینه‌ی اشتغال‌زایی روستایی و عشایری پرداخت‌شده است. ‌

آشناگر با اشاره به اینکه باید بحث تسهیلات کرونا و عدم استقبال مطلوب از این فرصت، آسیب‌شناسی شود، خاطرنشان کرد: پرداخت‌ها در حوزه بیمه بیکاری در استان سمنان انجام‌شده و تاکنون اعتراضی از سوی قشر کارگر وجود نداشته است.

وی با تأکید بر اینکه فعال‌تر شدن شورای اشتغال شهرستان‌ها و تلاش برای تقویت مشاغل آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا در دستور کار فرمانداران شهرستان‌ها قرار گیرد، ابراز داشت: حرکت در جهت محورهای راهبردی کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان به‌عنوان یک برنامه در این راستا اجرایی می‌شود.

بازگشت ۳ هزار نیروی اشتغال به چرخه تولید
استاندار سمنان از بازگشت سه هزار نیروی اشتغال به چرخه تولید در واحدها و بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی استان خبر داد و افزود: حتی اشتغال یک فرد نیز می‌تواند معیشت یک خانواده در جامعه را تحت تأثیر قرار دهد.

آشناگر گفت: مسئولان استان باید به‌دوراز کاغذبازی و دلسرد کردن مردم، زمینه تسهیل امور را با استفاده از منابع موجود، بخش خصوصی و فعال‌سازی بازار سرمایه و قرار گرفتن در کنار مردم، فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه محدودیت‌های به وجود آمده در منابع اعتباری در کشور و همچنین کاهش سرمایه‌گذاری خارجی می‌تواند برجهش تولید اثرات منفی داشته باشد، اضافه کرد: می‌توان با استفاده از منابع موجود دولتی، ظرفیت بخش خصوصی و استفاده از فرصت‌های بازار سرمایه، همراه با اصلاح بهره‌وری در بخش‌های مختلف، در جهت عمل به شعار سال و تقویت و جهش تولید گام برداشت.

استاندار سمنان با تأکید بر اینکه تسریع درروند نهایی سازی اقدامات و راه‌اندازی و ثبت شرکت سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت استان سمنان در دستور کار قرار گیرد، عنوان کرد: باید تلاش کنیم تا با نهایی سازی و وارد شدن این شرکت به بازار بورس، مردم استان که دارای سهام عدالت بوده و روش سهامداری غیرمستقیم را انتخاب کردند، هرچه زودتر از سود و منفعت این سهام برخوردار شوند.

کرونا منجر به کاهش ۱۰ درصدی تحقق تعهد اشتغال در استان سمنان شد
‌ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان نیز در این جلسه اظهار داشت: تعهد اشتغال برای استان سمنان در سال جاری ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر است که تاکنون ۵۳ درصد از این میزان ‌محقق شده است و نسبت به مدت مشابه سال گذشته با توجه به مباحث و محدودیت‌های ناشی از کرونا با کاهش ۱۰ درصدی در این بخش مواجه بودیم.

اسماعیل غنیان بابیان اینکه تدابیر لازم برای حفظ و حراست از بنگاه‌های اقتصادی و کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا اندیشیده شده است، تصریح کرد: تاکنون هشت جلسه در قالب این موضوع در استان تشکیل و موارد و مباحث موردبررسی قرار گرفت.

وی بابیان اینکه بالغ‌بر ۳۲ میلیارد تومان در مرحله پنجم‌ تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی و عشایری در قالب تسهیلات ترمیمی به استان سمنان اختصاص یافت، افزود: این تسهیلات به ۱۰ طرح پرداخت خواهد شد.

۹۰ درصد کارکنان واحدهای تولیدی و صنعتی استان از ماسک استفاده می‌کنند
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با اشاره به اینکه در سال ۹۹ بالغ‌بر یک هزار و ۴۰۰ مورد بازدید اختصاصی در زمینه نحوه اجرای دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه پیشگیری از شیوع کرونا در بنگاه‌های اقتصادی برنامه‌ریزی‌شده است، گفت: تاکنون یک هزار و ۵۲ بازدید انجام‌شده است.

غنیان با اشاره به اینکه حذف ساعت زنی فیزیکی، تهیه مواد ضدعفونی دست و تجهیزات، شستشو و ضدعفونی روزانه محیط کار ادارات ازجمله‌ مواردی است که به‌منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان و سایر ادارات تابعه شهرستان صورت گرفت، افزود: برقراری نظام دورکاری، حذف کاغذ در فرآیند اداری، حذف جلسات غیرضروری نیز از دیگر اقدامات مهمی است که در این راستا انجام شد.

وی بابیان اینکه در حال حاضر استفاده از ماسک در بین کارکنان واحدهای تولیدی و صنعتی تا ۹۰ درصد رعایت می‌شود، اعلام کرد: در بحث طرح‌ تکاپو، شناسایی رسته‌های اولویت‌دار کسب‌وکار استان و استفاده از مطالعات علمی این طرح در دستور کار قرار گرفت و می‌توان گفت این طرح، ‌طرحی پویا و کاربردی است.

جذب ۸۳ درصد از تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی و عشایری استان سمنان
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با اشاره به اینکه از ۳۰۱ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی و صرفاً اشتغال‌زایی روستایی و عشایری، تاکنون ۸۳ درصد از تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی و عشایری در استان جذب‌شده است، اضافه کرد: با تکمیل تسهیلات ترمیمی و تعیین تکلیف و پرداخت این تسهیلات، درصد جذب بهبود خواهد یافت.

غنیان از پرداخت یک‌ میلیارد و ۶۳۰ میلیون تومان در قالب تسهیلات حمایت‌مالی به ۹۵ طرح برای ایجاد اشتغال در مشاغل خانگی خبر داد و گفت: ۳۲ درصد از تعهد تسهیلات اعتباری اختصاص‌یافته در این بخش محقق شده است.

وی افزود: در بحث تسهیلات ویژه کرونا نیز ۳۸۲ میلیارد تومان سهمیه استان در سال جاری است که تاکنون ۴۲ میلیارد تومان پرداخت‌شده که ۱۱ درصد از این‌ میزان را شامل می‌شود.

کد خبر: ۵۸٬۰۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha