۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱
مصرف ماهانه مشترکان پر مصرف برق در زنجان ۲۳ درصد است
مدیرعامل شرکت توزیع برق زنجان:

مصرف ماهانه مشترکان پر مصرف برق در زنجان ۲۳ درصد است

زنجان- علیزاده، مدیرعامل شرکت توزیع برق زنجان گفت: مصرف ماهانه مشترکان پر مصرف برق ۱۰ برابر کم مصرفان و ۲.۴ برابر خوش مصرفان است و این گروه ۲۳ درصد کل انرژی برق بخش خانگی را مصرف می کنند.

علیرضا علیزاده در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اجرای به طرح برق امید از آبان ماه سالجاری گفت: طرح برق امید در جهت اصلاح الگوی مصرف و تغییر نگرش و باور مصرف کنندگان برق در بخش خانگی است. 

وی اظهار کرد: مشترکین خانگی در طرح برق امید به سه بخش کم مصرف، خوش مصرف و پر مصرف تقسیم می شوند. 

مدیرعامل شرکت توزیع برق زنجان، گفت: مشترکین بخش خانگی که مصرف برق آن ها کمتر از الگوی مصرفی تعیین شده (کمتر از۱۰۰ کیلووات ساعت در فصل گرم سال و در فصل های دیگر کمتر از ۸۰ کیلووات ساعت در ماه) است، در گروه مشترکین کم مصرف قرار دارند، و بر اساس طرح برق امید از تخفیف ۱۰۰ درصدی در پرداخت قبض خود، بهره مند می شوند.

علیزاده تاکید کرد: در این طرح مشترکین خوش مصرف که کمتر از حداکثر الگوی مصرفی مشخص شده (کمتر از۳۰۰ کیلووات ساعت در فصل گرم سال و در فصل های دیگر کمتر از ۲۰۰ کیلووات ساعت در ماه) ، استفاده میکنند، به راحتی و با کاهش مصرف خود می توانند به گروه مشترکین کم مصرف بپیوندند و از تخفیف ۱۰۰ درصدی بهره مند شوند. 

وی گفت: مشترکین پر مصرف که مصرفشان بیشتر از۳۰۰ کیلووات ساعت در فصل تابستان و در فصل های دیگر بیشتر از ۲۰۰ کیلووات ساعت در ماه است، می توانند تا اردیبهشت ماه سال آینده با استفاده از روش های مدیریت مصرف و بکارگیری تجهیزات با راندمان بالا و یا بهره گیری از انرژی خورشیدی، مصرف خود را کاهش داده و به گروه های پایین تر ملحق شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق زنجان، با بیان اینکه در استان زنجان از ۳۴۳ هزار مشترک خانگی وجود دارد، تاکید کرد: از این تعداد ۳۲درصد مشترکان کم مصرف هستند که شامل مشترکان  شهری و روستایی می باشد. 

علیزاده ابراز داشت: ۷.۴ درصد گروه مشترکان کم مصرف خانگی، مخصوص سکونتگاه های غیر دائم  و فصلی است که طرح برق امید شامل این گروه مصرفی نمی شود. 

وی تصریح کرد: مصرف ماهانه مشترکان پرمصرف ۱۰ برابر مشترکان کم مصرف و ۲.۴ برابر مشترکان خوش مصرف است و این گروه ۲۳ درصد کل انرژی برق بخش خانگی را مصرف می کنند.

کد خبر: ۵۸٬۰۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha