۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
تعیین افزایش حقوق‌ها در بودجه بر مبنای رعایت عدالت| چرا رئیس جمهور برای تقدیم لایحه بودجه به مجلس نیامد؟
با موافقت نمایندگان مجلس انجام می شود:

تعیین افزایش حقوق‌ها در بودجه بر مبنای رعایت عدالت| چرا رئیس جمهور برای تقدیم لایحه بودجه به مجلس نیامد؟

نمایندگان مجلس شورای اسلامی افزایش حقوق ها را در بودجه بر مبنای رعایت عدالت تعیین کردند.

به گزارش بازار، لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ امروز تقدیم مجلس شد. لایحه ای که طبق روال هر ساله از سوی رئیس قوه مجریه به ریس قوه مقننه برای بررسی جزییات و زوایای آن تقدیم می شود، اما امسال رئیس جمهور برای تقدیم مهمترین سند دخل و خرج کشور در طول یکسال، حاضر نشد به صحن علنی مجلس بیاید.

نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۱۲ آذر) با بند ۶ تبصره ۱ ماده واحده طرح احکام کلی بودجه ۱۴۰۰ موافقت کردند. براساس بند ۶، تعیین افزایش حقوق و مزایا در بودجه کل کشور بر مبنای سیاستهای کلی نظام اداری براساس قانون خدمات کشوری و رعایت عدالت در پرداختی شرکت ها، بانک ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت و دستگاه‌های استفاده کننده از بودجه عمومی انجام خواهد شد.

سزاوار بود که رئیس جمهور لایحه بودجه ۱۴۰۰ را امروز تقدیم مجلس می‌کرد
احد آزادی خواه نماینده مردم ملایر در مجلس یازدهم گفت: سزاوار بود که آقای روحانی به خاطر مردم و آینده کشور و با تشدید مراقبت های بهداشتی در پارلمان، در صحن علنی امروز حضور پیدا می کرد و توضیحاتی را درباره لایحه بودجه ۱۴۰۰ می داد تا مردم در این رابطه اطلاع کسب کنند.

وی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به ماده ۱۸۲ آئین نامه داخلی مجلس، گفت: دستور نخست بعد از پایان تنفس تقدیم لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ بود حال براساس آئین نامه داخلی مجلس هر نماینده می تواند در زمان بررسی دستور تذکر و اخطار بدهد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما امروز مهم ترین مسئله کشور در سال ۱۴۰۰ یعنی بررسی و تصویب بودجه را در دستور داشتیم که در این لایحه حقوق معلمان، کارکنان، کارگران، کشاورزان و همچنین اعتبارات حوزه های مختلف از جمله جاده، راه، ریل، سرمایه گذاری و مالیات دیده می شود از این رو هم مجلس و هم دولت نباید نسبت به این مسئله کم توجهی کنند.

آزادیخواه افزود: به نظر من سزاوار بود که آقای روحانی به خاطر مردم و آینده کشور و با تشدید مراقبت های بهداشتی در پارلمان، در صحن علنی امروز حضور پیدا می کرد و توضیحاتی را درباره لایحه بودجه ۱۴۰۰ می داد تا مردم در این رابطه اطلاع کسب کنند حال من قضاوت را به مردم می سپارم.

در این نشست علی نیکزاد نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر این نماینده، گفت: من با فرمایشات شما موافقم اما براساس ماده ۸۲ آئین نامه داخلی مجلس، دولت موظف به تقدیم لایحه بودجه است.

امیری به جای رئیس جمهور لایحه بودجه ۱۴۰۰ را تقدیم هیأت رئیسه مجلس کرد
 حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور پس از سخنرانی خود در جلسه علنی صبح امروز مجلس، متن لایحه بودجه کل کشور سال ۱۴۰۰ را به علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد.

کد خبر: ۵۷٬۹۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha