۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹
تداوم دپوی میلیون‌ها تن کالا در گمرک| دولت می توانست زودتر هم کالاهای مورد نیاز مردم را ترخیص کند
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بازار مطرح کرد

تداوم دپوی میلیون‌ها تن کالا در گمرک| دولت می توانست زودتر هم کالاهای مورد نیاز مردم را ترخیص کند

علی اکبر کریمی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از گزارشات ما حکایت از میلیون‌ها تن کالاها در گمرک دارد که این کالاها فعلا در گمرک رسوب کرده و دپو شده است.

علی اکبر کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به عدم ترخیصص برخی کالاهای مایحتاج مردم از گمرکات کشور گفت: در حال حاضر حجم کمی از کالاهای اساسی از گمرک ترخیص شده است و بخش عمده این کالاها همچنان در گمرک وجود دارد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: برخی از گزارشات ما حکایت از میلیون‌ها تن کالا در گمرک دارد که این کالاها در گمرک رسوب و دپو شده است.

وی تصریح کرد: مسئولین مهمترین اشکال در این بخش را معطوف به تخصیص ارز می دانند در حالی که با مصوبه اخیر دولت مبنی بر تهاتر صادرات در مقابل واردات این مشکل باید حل می شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: به طور منطقی در شرایط فعلی برخی اقدامات باید سرعت بگیرد در حالی که ما اعتقاد داریم مسئولین می توانستند ماه های قبل هم این اقدامات را انجام دهند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: نمایندگان در ماه های قبل مرتب اصرار به برخی تدابیر و راهکارها از سوی دولت داشتند اما دولت و بانک مرکزی زیر بار چنین مواردی نمی رفتند و امیدواریم کالاهای اساسی مردم هرچه سریعتر از گمرک ترخیص شود.

کد خبر: ۵۷٬۶۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha