۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۶
سود هر سهم «خگستر» کاهشی شد
در گزارش حسابرسی شده؛

سود هر سهم «خگستر» کاهشی شد

شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو در دوره شش ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۹ (حسابرسی شده)، به ازای هر سهم خود ۳۶۸ ریال کنار گذاشت که نسبت به گزارش حسابرسی نشده که سود هر سهم ۴۳۳ اعلام شده بود، از کاهش ۶۵ ریالی در هر سهم حکایت دارد.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو با سرمایه ۳۹ هزار و ۶۰۵ میلیارد ریال، صورت‌های مالی ۶ ماهه نخست دوره مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ را به صورت حسابرسی شده منتشر کرد.

شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو در دوره یاد شده، مبلغ ۱۴ هزار و ۵۸۸ میلیارد و ۲۳۵ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ ۳۶۸ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داد.

این شرکت بورسی سود انباشته پایان دوره را با افزایش ۲۶۹ درصدی نسبت به دوره مشابه گذشته، مبلغ ۲۰ هزار و ۷۹۲ میلیارد و ۶۷۶ میلیون ریال اعلام کرده است.

در گزارش حسابرسی شده این شرکت بورسی نسبت به گزارش حسابرسی نشده آن در دوره یاد شده، کاهش ۶۵ ریالی در سود هر سهم مشاهده می شود. براساس گزارش حسابرسی نشده، سود هر سهم شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو ۴۳۳ ریال و سود خالص ۱۷ هزار و ۱۴۷ میلیارد و ۶۳۱ میلیون ریال اعلام شده است.

یادآوری می‌شود خگستر در دوره ۶ ماهه نخست سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ (حسابرسی شده)، سود هر سهم را صفر ریال و سود خالص را ۱۹ میلیارد و ۲۲۷ میلیون ریال قید کرده است.

همچنین براساس این گزارش، ارزش بازار شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو در دوره یاد شده، با افزایش ۱۳۴ هزار و ۵۹۵ میلیارد و ۳۸۶ میلیون ریال به ۱۸۲ هزار و ۱۹ میلیارد و ۴۰۴ میلیون ریال رسید. بهای تمام شده این شرکت نیز با کاهش ۳ هزار و ۷۶۰ میلیارد و ۳۷۷ میلیون ریال معادل ۴۱ هزار و ۸۳۰ میلیارد و ۷۹۸ میلیون ریال محاسبه شد.

خگستر تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده معادل ۴ هزار و ۷۸۰ میلیارد و ۴۸۹ میلیون ریال به مبلغ معادل ۱۸ هزار و ۲۰۷ میلیارد و ۹۳۸ میلیون ریال واگذار کرد و از این بابت مبلغ ۱۳ هزار و ۴۲۷ میلیارد و ۴۴۹ میلیون ریال سود کسب کرد.

شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو طی این دوره تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده یک هزار و ۲۰ میلیارد و ۱۱۲ میلیون ریال خریداری کرد.

کد خبر: ۵۷٬۵۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha