۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷
رشد یک ماهه متغیرهای جهانی و آغاز روند صعودی

رشد یک ماهه متغیرهای جهانی و آغاز روند صعودی

بازارهای معاملات در شروع ساعات کاری امروز در فاز استراحت قرار گرفتند در حالی که بهترین ماه فعالیت های اقتصادی در چین پشت سر گذاشته شد.

به گزارش بازار  به نقل از بازار سرمایه ایران، بازارهای جهانی که در هفته گذشته کاری به دلیل کشف واکسن و انتشار آن و همچنین روی کار آمدن جو بایدن، با روند افزایشی همراه شده بودند در معاملات نخستین روز کاری در این هفته، رونداستراحت را ترجیح دادند.

بر اساس این گزارش، افزایش میزان تولیدات کارخانه ای در چین، یک اتفاق مثبت برای اقتصاد جهانی قلمداد می شود و این فرضیه را که اقتصاد جهان پس از کرونا، روندی مثبت رادر پیش خواهد گرفت، تقویت می کند.

در این بین، تلاش بانک مرکزی چین به اعطای وام با نرخ سود بسیار کم به فعالیت های اقتصادی برای از سر گیری تولیدات، موجب امید به بازگشت به چرخه رونق دراین کشور شده است.

اما در بررسی معاملات یک ماهه بازارها روند مثبت کاملا قابل لمس بود به این ترتیب بورس فرانسه در یک ماه گذشته بالغ بر ۲۱ درصد رشد را به ثبت رسانده است و بورس ایتالیا نیز این بازه رمانی را با افزایش تقریبی ۲۶ درصدی خاتمه داده است.

این در حالی است که، شاخص ها در معاملات امروز روند تعادلی را در پیش گرفتند.

شاخص آسیا پاسفیک در یک ماه گذشته ۱۳ درصد رشد را کسب کرده است و شاخص اس اند پی امریکا نیز در این مدت، ۱۱ درصد روند صعودی را پشت سر گذاشته است.

اما در معاملات امروز شاخص آسیا پاسفیک به غیر از ژاپن با کاهش ۰.۴ درصدی رو به رو شد و رشد تقریبی ۱۱ درصدی را در یک ماه گذشته به ثبت رساند و بهترین ماه معاملاتی را در مقایسه با سال ۲۰۱۱ میلادی از آن خود کرده است.

شاخص نیکی ژاپن نیز در معاملات امروز با کاهش ۰.۴ درصدی همراه شد اما همچنان نسبت به بهترین عملکرد ماهانه خود که در سال ۱۹۹۴ میلادی اتفاق افتاده بود، ۱۵.۴ درصد رشد بیشتری را به ثبت رسانده است.

شین اولیور، سرپرست گروه سرمایه گذار در موسسه سرمایه گذاری کپیتال در این خصوص بیان داشت: بازارها در حال اشباع از سرمایه گذارانی هستند که قصد خرید سهم دارند اما این دسته از سرمایه گذاران، نگاه بلند مدت دارند و آنهایی که در کوتاه مدت قصد کسب سود از بازار را دارند هنوز به تکاپو نیفتاده اند.

کد خبر: ۵۷٬۵۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha