۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
بانک‌های خصوصی ۵۰ درصد منابع خود را در خراسان شمالی هزینه کنند
معاون استاندار خراسان شمالی:

بانک‌های خصوصی ۵۰ درصد منابع خود را در خراسان شمالی هزینه کنند

بجنورد- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی با تأکید بر ورود جدی بانک‌های عامل برای جذب اعتبارات سند جهش تولید استان، گفت: بانک‌های خصوصی استان موظف به هزینه کرد ۵۰ درصد منابع خود در استان هستند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمود قنبری در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان گفت: به‌صورت ویدئو کنفرانس شنبه هفته آینده با معاونت دفتر ریاست جمهوری وضعیت پروژه‌های جهش تولید استان بررسی می‌شود، بنابراین بانک‌ها باید وضعیت پیگیری‌های خود را اعلام کنند.

وی با تأکید بر اینکه پیگیری‌ها باید منجر به انعقاد قرارداد شود، افزود: اینکه بانکی اعلام کند در وضعیت مطالعه و بررسی قرار دارد قابل‌قبول نیست.

معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی نباید بهانه‌ای برای به روی زمین ماندن کارهای مردم باشد و گفت: در ملاقات با مدیران عامل بانک‌های کشور اعلام کردیم وضعیت منابع استان جوابگوی نیازهای توسعه‌ای نیست، بنابراین مقرر شد از منابعی مالی کشوری پیش‌بینی شود که جذب این منابع به پیگیری‌های مدیران استانی بستگی دارد.

قنبری با ابراز گلایه از عدم هزینه منابع استانی جمع‌آوری‌شده توسط بانک‌های خصوصی در استان، یادآور شد: در دیدار استاندار خراسان شمالی با رئیس‌کل بانک مرکزی مقرر شد بانک‌های خصوصی استان ۵۰ درصد از منابع خود را در استان هزینه کنند و این بانک‌ها باید به این وظیفه اجتماعی خود عمل کنند.

وی بر جذب اعتبارات باقیمانده استان از طرح ملی اشتغال روستایی و عشایری تأکید کرد و گفت: اداره کار، رفاه و تأمین اجتماعی استان علت را بررسی و اعلام کند.

معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی به ۲۱ استان در جذب اعتبارات تبصره ۱۶ اشاره کرد و گفت: این رتبه قابل‌قبول نیست و باید تا ۱۰ روز آینده ۷۰ درصد جذب اعتبارات داشته باشیم.

کد خبر: ۵۷٬۴۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha