۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵
برخی صنایع خوزستان با ۲۰ درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کنند
رئیس اتاق بازرگانی اهواز:

برخی صنایع خوزستان با ۲۰ درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کنند

اهواز - رئیس اتاق بازرگانی اهواز گفت: برخی صنایع خوزستان با ۲۰ درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کنند که این امر منجر به بیکاری افراد فراوانی شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، شهلا عموری پیش از ظهر دوشنبه در جلسه کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی ایران در اهواز اظهار کرد: متاسفانه شرایط به گونه ای شده است که برخی صنایع استان از جمله واحدهای تولیدی و صنعتی با ۲۰ درصد توان و ظرفیت خود فعالیت می کنند. 

وی افزود: متاسفانه این امر منجر به بیکار شدن برخی از کارگران در این شرایط سخت اقتصادی و بیکاری بالا در استان شده است به همین دلیل انتظار داریم که در سطح ملی نگاه ویژه برای رفع این مشکل صورت گیرد تا بتوانیم رونق اقتصادی مناسبی در استان ایجاد کنیم.

عموری با اشاره به اینکه ۸۵ درصد از نفت کشور در خوزستان تولید می‌شود، افزود: ۲۱ واحد پتروشیمی در خوزستان فعال است که به تولید بیش از ۱۸.۵ میلیون تن محصول در سال می‌پردازند و همچنین صنایع قطعه‌سازی در استان وجود دارد که برای کمک به صنعت نفت کشور در خوزستان ایجاد شده‌اند.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز با بیان اینکه خوزستان دومین قطب تولید فولاد کشور است، تصریح کرد: ۲۰ درصد از تولید برق کشور در خوزستان است و همچنین شاهد همه خطوط زمینی، ریلی، دریایی و هوایی در استان هستیم که همه این مسایل نشان دهنده ظرفیت بالای خوزستان است اما متاسفانه باوجود این ظرفیت‌ها، شاهد نرخ بالای بیکاری هستیم.

وی ادامه داد: در شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان می‌توان صنایعی از جمله کشتی‌سازی، صنایع شیلاتی و پتروشیمی را ایجاد کرد لذا در شهرهای ماهشهر، امیدیه و هندیجان نیز علاوه بر صنایع کشتی‌سازی، صنایع شیلاتی و پتروشیمی، می‌توان صنایع بسته‌بندی خرما را ایجاد کرد زیرا خوزستان در تولید خرما اولین استان کشور است.

کد خبر: ۵٬۷۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha