۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸
کشت «به‌لیمو» در لرستان توسعه می‌یابد
معاون جهاد کشاورزی لرستان:

کشت «به‌لیمو» در لرستان توسعه می‌یابد

لرستان- صالحیان، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی لرستان گفت: کشت «به‌لیمو» در برنامه ۱۰ ساله توسعه گیاهان دارویی لرستان گنجانده شده است.

جواد صالحیان در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: یکی از گیاهان دارویی که در استان لرستان به خوبی جواب می‌دهد، به لیمو است و در مناطق معتدل استان هیچ محدودیتی برای کشت این گیاه نداریم.

وی افزود: یکی از کشاورزان استان در حومه خرم‌آباد اقدام به کشت به‌لیمو کرده و حتی بحث صادرات آن به روسیه را هم انجام داده، او در هر هکتار  دو تن محصول برداشت کرده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: با توجه به اینکه هر کیلو به‌لیمو در بازار حداقل با قیمت ۸۰ هزار تومان به فروش می‌رسد، کشت هر هکتار از آن، ۱۷۰ میلیون برای کشاورز درآمد دارد.

وی اظهار کرد: در برنامه ۱۰ ساله‌ای که برای توسعه کشت گیاهان دارویی در استان لرستان در دستور کار قرار داده‌ایم، به لیمو یکی از گیاهان مورد نظر است.

صالحیان عنوان کرد: امسال قیمت کودهای فسفاته و پتاسه که مواد اولیه آنها وارداتی است چندین برابر شده چون واردات آنها برخلاف سال‌های گذشته با ارز نیمایی انجام شده به همین دلیل کشاورزان به دلیل عدم تمکن مالی، به سمت کودهای دیگر رفته‌اند.

وی تصریح کرد: سهمیه کود اوره در لرستان ۷۷ هزار تن، کود فسفاته ۲۰ هزار تن و کود پتاسه چهار هزار و ۴۰۰ تن است؛ ما از لحاظ کود اوره مشکلی نداریم چون تولید داخل است و کشاورزان به راحتی می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند.

کد خبر: ۵۷٬۲۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha