۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲
چک ها برگشت خوردند/ بانک مرکزی همراهی نکرد؟!
گزارش بازار از اجرای برنامه های ناقص دولت؛

چک ها برگشت خوردند/ بانک مرکزی همراهی نکرد؟!

با وجودی که فرمانده ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران اخیرا خواهان منع تعقیب قضایی در خصوص برگشت چک مشاغل به دلیل محدودیت های دو هفته ای بود اما چک ها برگشت خوردند.

به گزارش بازار، کرونا طی ۹ ماه اخیر باعث تعطیلی و مختل شدن فعالیت خیلی از مشاغل و کسب و کارها در کشور شده و این موضوع مشکلاتی فراوانی را برای فعالان اقتصادی بخصوص تجار و بازاریان ایجاد کرده است.
هر چند دولت طی این مدت بخصوص در اوایل سال با هماهنگی دستگاههای مرتبط خواهان ایجاد فرصت برای دارندگان چک شده است اما اعمال محدودیت شدید ۲ هفته اخیر بار دیگر فرمانده ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران را بر این داشت تا وی خواستار منع تعقیب قضایی در زمینه برگشت چک ها طی این مدت زمان شود اما گویا بانک مرکزی و یا دستگاههای مرتبط با درخواست وی موافقت نکرده اند چرا که چک ها برگشت خوردند.
علیرضا زالی اخیرا در مصاحبه ای با اشاره به محدودیت‌های جدید و تعطیلی دو هفته‌ای و تلخی ناشی از آن، گفت: دولت و مجلس باید به طور واقعی در این شرایط سخت حمایت های خود را از مردم به بخصوص مشاغلی که کرونا کسب و کارهای آنها را با مشکل مواجه کرده است به کار گیرد.
وی، در حاشیه امضای تفاهم نامه همکاری با سازمان فرهنگی هنری شهرداری در جمع خبرنگاران گفت: از این رو در نامه‌ای به ستاد ملی مقابله با کرونا خواهان منع تعقیب قضایی در زمینه برگشت خوردن چک و رفع سوء پیشینه برای صاحبان مشاغل در دو هفته تعطیلی اصناف شدیم.
درخواست فرمانده ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران در حالی مطرح است که چک ها طی این روزها تعطیل برگشت خورده اند و با توجه به محدودیت های ایجاد شده و تعطیلی گسترده مشکلاتی برای دارندگان چک ایجاد شده است.
 کارشناسان معتقدند؛ هماهنگی های بین دستگاهی در تدوین برنامه ها و اجرای آن باید به شکلی باشد که با عملیاتی شدن طرح ها مشکلی زندگی مردم را تهدید نکند. این روزها که همه جا تعطیل است حمایت ها باید از طرق مختلف انجام شود تا علاوه بر تلاش برای رفع سایه نحس کرونا کرونا در جامعه، مردم در فشار اقتصادی و...قرار نگیرند.

کد خبر: ۵۷٬۱۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha