۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹
یک چهارم گلخانه های تولید گل خراسان رضوی ورشکست شدند

یک چهارم گلخانه های تولید گل خراسان رضوی ورشکست شدند

مشهد- رئیس انجمن گل رز ایران گفت: در حالی که سال ۹۹ به عنوان سال جهش تولید نام گرفته است اما متاسفانه روند ورشکستگی گلخانه های تولید گل در استان شتاب گرفته است.

مهدی  سمنگانی در گفت و گو با بازار اظهار کرد: به دلیل شیوع بیماری کرونا و نبود حمایت لازم از این حرفه قریب به اتفاق همکاران ما دارایی ها و سرمایه خود را برای حفظ گلخانه ها به حراج گذاشتند و در حالی که بسیاری از افراد سرمایه خود را صرف خرید سکه، ارز و طلا کردند اما گلخانه داران سرمایه های خود را برای تامین هزینه های جاری گلخانه ها فروختند و صرف پول کارگر، کود و سم کردند تا بتوانند تولید و اشتغال خود را حفظ کنند.

وی با بیان اینکه ما هم می دانیم دولت شاید منابع کافی برای حمایت را در اختیار نداشته باشد افزود: در عوض دولت می تواند یک سری حمایت های جانبی از این حرفه  به عمل بیاورد.

رئیس اتحادیه گلخانه داران خراسان رضوی ادامه داد: به طور مثال دولتمردان می توانند اقساط بانکی را به تعویق انداخته و یا هزینه های تامین اجتماعی را ۶ ماه به تاخیر بیندازند و از شرکت های گاز و برق بخواهند تا بدهی آن ها سال بعد تسویه شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه انشعاب گاز واحدهای گلخانه ای به دلیل بدهی قطع می شود افزود: ادامه این روند موجب نابودی این حرفه در استان خواهد شد.

این پرورش دهنده گل نمونه با بیان اینکه ۲۵ درصد یعنی یک چهارم ظرفیت گلخانه های ما از ورشکستگی رد شده و سایرین نیز بخاطر شرایط فعلی امکان اعلام ورشکستگی را ندارند افزود: مالکان بسیاری از  این واحد ها در بازار چک داده اند و کود و سم خریده اند واز طرفی اجناس خود را به صورت چک فروخته اند و لذا در صورت اعلام ورشکستگی نه می توانند پول خود را دریافت کنند و از طرفی طلبکاران نیز پیگیر  مطالبات خود می شوند لذا در وضعیتی بلاتکلیف و اسفناک گرفتار شدند.

کد خبر: ۵۷٬۰۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha