۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳
آبرسانی به هزار و ۶۳۸ روستا در سال جاری
دبیر کارگروه ملی اطلاع رسانی آب و فاضلاب کشور خبر داد

آبرسانی به هزار و ۶۳۸ روستا در سال جاری

سیدزاده، دبیر کارگروه ملی اطلاع رسانی آب و فاضلاب کشور از آبرسانی به هزار و ۶۳۸ روستا با تحت پوشش قراردادن جمعیتی معادل ۹۷۹ هزار نفر در سال جاری خبر داد.

به گزارش بازار، علی سیدزاده دبیر کارگروه ملی اطلاع رسانی آب و فاضلاب کشور، با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون بیش از ۸۰۵ روستا آبرسانی شده است افزود: در این تعداد روستا بیش از ۵۵۳ هزار نفر از آب شرب باکیفیت و پایدار برخوردار شده اند.

وی با بیان اینکه ۸۶ درصد از روستاهای کشور از آب شرب برخوردار بوده اند که این رقم درحال حاضر ۷۶ درصد است گفت: ۸۵ تا ۹۰ درصد تامین آب شرب روستاها به منابع آب زیرزمینی وابسته است که به دلیل خشک شدن این منابع و یا فرسودگی شبکه انتقال آب، تامین آب بخشی از این روستاها با مشکل مواجه شده است که با اجرای طرح آبرسانی به تک روستاها و تکمیل مجتمع آبرسانی، اقدامات موثری در حل مشکل تامین آب شرب این مناطق انجام شده است.

دبیر کارگروه ملی اطلاع رسانی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح، آبرسانی به ۲۰ هزار و ۷۷۴ روستا با جمعیت ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر تا پایان سال است ادامه داد: تا پایان سال جاری بیش از ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت روستایی کشور به آب شرب پایدار متصل خواهند شد که این رقم در نیمه سال ۱۴۰۰ به بیش از ۹ میلیون نفر خواهد رسید.

سیدزاده با بیان اینکه آبرسانی به روستاها در قالب پویش الف ب ایران عملیاتی خواهد شد گفت: طبق هدف گذاری در این پویش هر هفته ۳۰ روستا به آب شرب با کیفیت و پایدار متصل می‌شود.

وی افزود: در اجرای طرح آبرسانی به تک روستاها و تکمیل مجتمع آبرسانی، همه تجهیزات مورد نیاز از تولیدات داخلی تامین شده است که این رویه سبب رونق صنایع داخلی نیز شده است.

کد خبر: ۵۶٬۸۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha