۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
بارش ۴۳ سانتی متری برف در سقز/ راه ارتباطی ۱۶۰ روستای کردستان مسدود شد
طی ۲۴ ساعت گذشته؛

بارش ۴۳ سانتی متری برف در سقز/ راه ارتباطی ۱۶۰ روستای کردستان مسدود شد

کردستان- بارش برف که از روز گذشته در کردستان آغاز شده تاکنون منجر به مسدود شدن راه ارتباطی ۱۶۰ روستا و ایجاد اختلال در تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی استان شده است.

بازار؛ گروه استان ها: موج بارشی از روز پنجشنبه وارد کردستان شده و منجر به بارش باران و برف در این استان شده است که در شهرستان های شمالی و غربی استان هم چون سقز، زرینه، بیجار، هزارکانیان، دیواندره، سروآباد و بانه بارش ها به صورت برف بوده است.

به دلیل استمرار بارش برف تردد وسایل نقلیه در برخی محورهای ارتباطی استان به ویژه گردنه های برف گیر و مناطق کوهستانی با زنجیر چرخ امکان پذیر است و شب گذشته ۱۶۸ خودرو که در کولاک برف گرفتار شده بودند به همت نیروهای امدادی رهاسازی و اسکان داده شدند.

علاوه بر محورهای مواصلاتی تردد در سطح برخی شهرهای استان به ویژه سقز هم شب گذشته و امروز با مشکل مواجه شده و کُندی ارائه خدمات شهری منجر به نارضایتی شهروندان شد.

علاوه براین درختان زیادی در سقز به دلیل بارش برف شکسته شدند.

طی ۲۴ ساعت گذشته راه ارتباطی ۱۴۰ روستای شهرستان های سقز، بانه و دیواندره مسدود شده است

مسدود شدن راه ارتباطی ۱۶۰ روستای کردستان
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته راه ارتباطی ۱۴۰ روستای شهرستان های سقز، بانه و دیواندره مسدود شده است.

محمدراشد مدرس گرجی با اشاره به اینکه بیشتر راه های روستایی مسدود شده در حوزه شهرستان سقز واقع است، افزود: بیشتر تمرکز راهداران استان هم در محور سقز به دیواندره است که کولاک و بارش برف در این محور بیشتر از نقاط دیگر است.

وی اضافه کرد: نیروهای کمکی از سنندج، دیواندره و بانه به این محور اعزام شدند و بخشی از راهداران سقز هم مشغول بازگشایی راه های روستایی هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان با اشاره به اینکه طرح زمستانه راهداری از ۱۵ آبان در استان آغاز شده است، یادآور شد: در این طرح بیش از ۴۰۰ راهدار به صورت شبانه روز آماده خدمت رسانی به مردم هستند.

مدرس‌گرجی با اشاره به اینکه بارش برف در استان کوهستانی کردستان از آخرین ماه پاییز آغاز می شود،  گفت: کردستان دارای ۱۰۴  گردنه برفگیر است که از این تعداد ۳۸ گردنه در جاده های بین شهری و ۶۶ گردنه هم در جاده های روستایی وجود دارد.

آبگرفتگی معابر در پنج شهرستان استان
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی کردستان در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: براساس نقشه های پیش یابی هواشناسی بارش هایی که از روز پنجشنبه ششم آذر در استان آغاز شده تا دوشنبه ۱۰ آذر ادامه دارد.

روزهای شنبه و یکشنبه بیشتر بارش ها در نیمه جنوبی و شرقی استان شامل سنندج، کامیاران، قروه، مریوان و بیجار روی می دهد و منجر به آبگرفتگی معابر خواهد شد

علی پناهی اضافه کرد: روزهای شنبه و یکشنبه بیشتر بارش ها در نیمه جنوبی و شرقی استان شامل سنندج، کامیاران، قروه، مریوان و بیجار روی می دهد و منجر به آبگرفتگی معابر خواهد شد.

وی یادآور شد: نفوذ موج سرما طی امروز جمعه موجب تشدید کاهش دما و وقوع یخبندان  در صبح فردا شنبه می شود.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی کردستان گفت: براساس اندازه گیری بارش برف در ایستگاه های هواشناسی استان طی ۲۴ ساعت گذشته ارتفاع برف در سقز ۴۳ سانتی متر در گل تپه ۳۶ سانتی متر، بیجار سه سانتی متر، زرینه هشت سانتی متر، هزارکانیان شش سانتی متر و زرینه ۱۰ سانتی متر بوده است.

برف روبی ۵ هزار کیلومتر از راه های اصلی و روستایی کردستان
رئیس مرکز مدیریت راه های راهداری، جمل و نقل جاده‌ای کردستان در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: محورهای دیواندره – سقز، سقز-بانه، سقز-مریوان، سقز-بوکان، سروآباد هورامان-پاوه از محورهای مواصلاتی استان است که به دلیل بارش برف تردد در آنها مشکل و با اختلال روبه رو است.

دانش زندی اضافه کرد: تردد تریلرهای کشنده توسط پلیس راه در محور سقز-دیواندره و سقز-بانه از شب گذشته ممنوع شده  و هنوز هم این ممنوعیت برقرار است.

وی اعلام کرد: پنج هزار و ۷۶ کیلومتر از راه های اصلی و روستایی استان شامل چهار هزار و ۸۵۶ کیلومتر راه اصلی و ۲۲۰ کیلومتر راه روستایی شب گذشته برف روبی شد.

رئیس مرکز مدیریت راه های راهداری، جمل و نقل جاده‌ای کردستان یادآور شد: برفروبی این میزان راه توسط ۱۳۴ راهدار زحمتکش استان با استفاده از ۷۴ دستگاه خودرو انجام شده است.

زندی با اشاره به اینکه شب گذشته ۲۰۰ خودرو توسط راهداران از برف رهایی یافتند، گفت: ۴۰ نفر هم در راهدارخانه اسکان داده شدند.

مردم برای اطلاع از وضعیت راه های ارتباطی استان می توانند ۲۴ ساعته با سامانه ۱۴۱ تماس بگیرند و سپس با رعایت نکات ضروری هم چون داشتن زنجیر چرخ وارد جاده های این منطقه شوند.
 

کد خبر: ۵۶٬۸۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha