۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۶
زیان ۱۵۷ میلیارد دلاری صنعت هوایی جهان

زیان ۱۵۷ میلیارد دلاری صنعت هوایی جهان

اتحادیه بین المللی حمل و نقل هوایی پیش بینی کرد، صنعت هواپیمایی جهان به خاطر شیوع کرونا دست کم ۱۵۷ میلیارد دلار ضرر کند.

به گزارش بازار،  شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد؛ اتحادیه بین المللی حمل و نقل هوایی پیش بینی کرد صنعت هواپیمایی جهان امسال و سال آینده به خاطر شیوع کرونا دست کم ۱۵۷ میلیارد دلار ضرر کند.

خبرنگار سی ان ان در ابوظبی در پاسخ به سؤال مجری درباره اینکه آیا واکسن می‌تواند به بهبود اوضاع این شرکت‌های هوایی کمک کند گفت: فکر می‌کنم این دقیقاً اتفاقی است که دارد می‌افتد. آن‌ها بی تردید واکسن را راه حلی مؤثر برای این صنعت می‌دانند، و پیوسته درباره توزیع واکسن حرف می‌زنند، چون اول باید به افرادی که در سراسر جهان سفر می‌کنند، واکسن بزنید، بعد وارد بازارهای نوظهور شود تا ویروس شیوع نیابد.

گزارش این شبکه در ادامه افزود: جالب است که این ضررهای میلیارد دلاری در حال حاضر چندان برایمان تعجب آور نیست، در حالی که قبلاً وقتی صحبت از ضرری نیم میلیارد دلاری بود می‌گفتیم که ضرر بزرگی است. اما این رقمی جمعی است. اگر بخواهیم آن را سال به سال محاسبه کنیم، ضرر صنعت هوایی جهان در سال ۲۰۲۰، حدود ۱۱۸ میلیارد دلار است که این صنعت قبل از این تجربه نکرده بود، و ضرری ۳۸ میلیارد دلاری هم برای سال ۲۰۲۱ پیش بینی شده است.

شمار مسافران صنعت هوایی در سال قبل از شیوع کرونا (سال ۲۰۱۹) بی سابقه بود و به چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون نفر رسید. اما این رقم در سال ۲۰۲۰ افت کرد و به یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون نفر رسید، و پیش بینی می‌شود در سال ۲۰۲۱ افزایش یابد و به دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون نفر برسد.

بنا بر اعلام اتحادیه بین المللی حمل و نقل هوایی، پیش بینی می‌شود شمار مسافران هوایی تا سال ۲۰۲۴ به رقم چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون نفر بازگردد، البته این امر به نحوه توزیع واکسن کرونا در سراسر جهان بستگی دارد.

وی درباره کمک‌ها برای ادامه حیات شرکت‌های هواپیمایی گفت: با توجه به نقش صنعت حمل و نقل، به ویژه شرکت‌های هوایی در اقتصاد جهان، دولت‌ها ۱۷۳ میلیارد دلار وجوه به این صنعت تزریق کرده اند و به آن‌ها وام اعطا کرده اند.

این وجوه حدود هشت ماه و نیم است که به این شرکت‌ها تزریق می‌شود، وگرنه ورشکسته می‌شوند. شرکت‌های هواپیمایی زیادی داشته ایم که این شرایط را دارند. شاید نیاز به کمک‌های اقتصادی بیشتر برای شرکت‌های هواپیمایی به ویژه در آمریکا و اتحادیه اروپا باشد.

کد خبر: ۵۶٬۷۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha