۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷
فروش مرغ با نرخ بیش از ۲۴ هزار تومان در بازار لرستان تخلف است
مدیر امور طیور جهاد کشاورزی لرستان:

فروش مرغ با نرخ بیش از ۲۴ هزار تومان در بازار لرستان تخلف است

لرستان- جعفرپور، مدیر امور طیور جهاد کشاورزی لرستان گفت: وارداتی بودن نهاده‌های طیور و عدم اختصاص ارز دولتی سبب کمبود نهاده و گرانی مرغ در بازار شده است.

محمد علی جعفرپور در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: این افزایش قیمت‌هایی که مشاهده می‌کنیم فقط مختص لرستان نیست بلکه در تمام کشور وجود دارد از طرفی نه تنها مرغ، قیمت همه اقلام بالا رفته است.

وی با بیان اینکه امسال قیمت هر کیلو پرتقال ۱۲ هزار تومان است درحالی که سال گذشته دو هزار و ۵۰۰ تومان قیمت داشت، افزود: ما درحال کنترل قیمت‌ها هستیم، براساس اعلام ستاد تنظیم بازار، قیمت مرغ برای مصرف‌کننده بین ۲۴ تا ۲۵ هزار تومان است و اگر کسی گرانتر این نرخ بفروشد تخلف کرده است.

مدیر امور طیور جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: در مهرماه امسال میزان جوجه‌ریزی در کل کشور از جمله لرستان کاهش داشته است، به طوری که از مجموع دو میلیون و ۸۰۰ قطعه در نیمه اول مهرماه فقط ۷۰۰ هزار جوجه‌ریزی داشته‌ایم چون واحدهای پرورش «مرغ مادر» اعتصاب کرده بودند و اعتقاد داشتند قیمت ۵۰۰ تا ۶۰۰ تومان برای جوجه یک روزه از قیمت تخم‌مرغ هم کمتر است.

وی خاطرنشان کرد: بعد از کاهش شدید جوجه‌ریزی در هفته اول مهر، درحال حاضر میزان جوجه‌ریزی رو به افزایش گذاشته ولی مشکل نهاده به‌خصوص کنجاله سویا هنوز پابرجاست؛ ما در لرستان حدود شش میلیون قطعه مرغ داریم که از این تعداد سالانه ۱۰ تا ۱۲ هزار تن گوشت مرغ تولید می‌شود که رقم کمی نیست.

جعفرپور تصریح کرد: نهاده‌هایی که مرغ مصرف می‌کند وارداتی است ولی چون دولت، ارز را تأمین نکرده نمی‌توان به اندازه نیاز و تولیدی که داریم، نهاده وارد کرد درحالیکه ماهیانه ۳۰۰ هزار تن و سالیانه چهار میلیون تن مصرف کنجاله سویا در کشور است.

وی بیان کرد: بحث تولید و نوسانات قیمت گوشت مرغ و نیز میزان تولید در همه کشور از یک سیستم یکپارچه پیروی می‌کند و این شرایط برای همه یکسان است اما ما در لرستان تمام نیروها را بسیج کرده‌ایم که مرغ‌های موجود در مرغداری‌ها با قیمت متناسب و معقول به دست مصرف کننده برسد.

کد خبر: ۵۶٬۴۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha