۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴
بازگشت ۹۳۲ واحد صنعتی به چرخه تولید
معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی خبر داد

بازگشت ۹۳۲ واحد صنعتی به چرخه تولید

عزیز محمدی، معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون هزار و ۴۹۵ واحد صنعتی جدید با ظرفیت اشتغال بیش از ۲۵ هزار نفر تاسیس شده است، گفت: خوشبختانه امسال ۹۳۲ واحد راکد مجدد به چرخه تولید برگشته‌اند.

به گزارش بازار، محمد علی عزیز محمدی، معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی، اظهار کرد: سازمان صنایع شهرک‌های صنعتی وظیفه حمایت از صنایع کوچک را دارد که در شرایط فعلی تحریم‌ها از یک سو محدودیت‌هایی را برای ما به وجود آورد اما از سوی دیگر فرصت‌هایی برای تولید کنندگان صنایع کوچک و متوسط که قابلیت انعطاف پذیری بالایی را دارند ایجاد کرد.

وی افزود: صنایع کوچک و متوسط همان‌گونه که در مقابل یکسری تهدیدها و مسائل دیگر آسیب پذیر هستند از جهتی دیگر در رابطه با تغییر و جهش از قابلیت‌های بسیار خوبی برخوردار هستند به طوری که فضای کرونایی کشور سبب رشد برخی از صنایع کوچک ما به ویژه در خصوص تولید ماسک و مواد ضدعفونی و غیره شده است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۱۴۹۵ واحد صنعتی جدید با بیست و پنج هزار و ۵۸۷ فرصت شغلی جدید ایجاد شده که این مسئله نشان می‌دهد هم تمایل به سرمایه‌گذاری در حوزه تولید به ویژه صنایع کوچک و متوسط رشد پیدا کرده است و چه به لحاظ واحدهای صنعتی که در شهرک‌های صنعتی مستقر شده‌اند طی سال جاری بالغ بر ۲۷۶۷ قرارداد به مساحت ۱۱۹۵ هکتار زمین برای راه اندازی واحدهای صنایع کوچک و متوسط واگذار شده است.

عزیزمحمدی گفت: ما در خیلی از موضوعات شاهد این هستیم که هم نیاز صنایع بزرگ برای تعمیرات و اتکای‌شان به سمت صنایع داخل بود و بحث حمایت از زنجیره تولید در راستای تامین صنایع بزرگ است که اکنون اتکای صنایع بزرگ به واحدهای کوچک و متوسط از بعد داخلی سازی بوده است.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات واحدهای صنعتی کمبود نقدینگی بوده است که بانک‌ها ۲۰۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش صنعت که بالغ بر ۳۰ درصد جمع تسهیلات پرداختی بانک‌ها بوده است که میزان بهره آن براساس شورای پول و اعتبار است؛ این مبلغ نسبت به سال گذشته رشد داشته البته براساس برنامه ششم توسعه این رقم باید ۳۵ درصد می‌رسیده است که خوشبختانه این مهم نشان می‌دهد اکنون در مسیر بهبود حرکت می‌کنیم اما باید سرعت آن افزایش یابد.

معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با بیان اینکه تولید برعهده خود تولید کنندگان بوده و زحمت اصلی را آن‌ها می‌کشند، خاطر نشان کرد: ما شاهد این هستیم که امسال ۹۳۲ واحد راکد مجدد به چرخه تولید برگشته‌اند که این مهم از طریق ستاد تسهیل و کلینک‌های نوسازی که در تمام استان‌های کشور راه اندازی شده انجام شده و تا ۸۰ درصد از هزینه‌های عارضه‌یابی و مواردی از این دست توسط سازمان تامین می‌شود.

عزیزمحمدی یادآور شد: ما هم‌اکنون در شهرک‌ها ۹۵۰۰ واحد صنعتی غیر فعال داریم که این‌ها باید هر چه سریعتر به چرخه تولید برگردند و از طرف دیگر یکی از موضوعاتی را که ما در دستور کار قرار داده‌ایم تثبیت واحدهای فعلی است و باید آن‌ها را کمک کرده تا میزان تولیدات خود را بالا برده و جهش تولید صورت گیرد چرا که خوشبختانه دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی هستیم و این امکان وجود دارد تا شاهد جهش تولید باشیم.

وی در خاتمه تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم تا بتوانیم در برخی از شهرک‌های صنعتی که امکانات زیر ساختی لازم به صورت مطلوب وجود ندارد را فراهم آوریم و به جهت تحقق این مهم جلساتی را سازمان برنامه و بودجه، وزارت نیرو، اداره‌کل سرمایه گذاری‌های قوه قضاییه جلساتی را داشته‌ایم که این مهم سبب جهش بیشتر تولید خواهد شد.

کد خبر: ۵۶٬۳۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha