۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱
تعطیلی دفاتر مشاور املاک اجحاف در حق مستاجران است
رئیس اتحادیه صنف مشاوره املاک بندرعباس:

تعطیلی دفاتر مشاور املاک اجحاف در حق مستاجران است

بندرعباس- رنجبر، رئیس اتحادیه صنف مشاورین املاک بندرعباس گفت: تعطیلی دو هفته‌ای دفاتر مشاور املاک نه تنها کمکی به پیشگیری بیماری کرونا نمی‌کند بلکه موجب سردرگمی مردم و احجاف در حق مستاجران خواهد شد.

امید رنجبر در گفتگو با خبرنگار بازار، اضافه کرد: مشاورین املاک بیشتر از هر صنف دیگری می تواند پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت و خدمات مورد نیاز مردم در این روزها را ارائه کنند.

وی خاطرنشان کرد: اینکه می گویم تعطیلی مشاوران املاک اجحاف در حق مستاجران می باشد به این دلیل است که در برخی قرارداد های اجاره مسکن عنوان شده در صورت عدم تخلیه به موقع ملک، مستاجر بابت هر روز بیشتر ماندن باید جریمه پرداخت کند که این امر در این ایام می تواند بار سنگینی بر دوش مستاجرین باشد.

رئیس اتحادیه صنف مشاورین املاک بندرعباس تصریح کرد: همچنین تعطیلی دو هفته ای مشاورین املاک می تواند موجب متضرر شدن مستاجرین و مالکین شود زیرا برای تمدید قرار داد و یا پیدا کردن واحد مناسب طی این مدت آنها با مشکل مواجه خواهند شد.

رنجبر اضافه کرد: ضمن اینکه بسیاری از معاملات املاک نیم کاره مانده و طی این دو هفته هیچ اقدامی در خصوص آنها نمی توان انجام داد و این در حالی است که دفاتر اسناد رسمی مشمول تعطیلی نیستند و همین موجب سردرگمی بیشتر مردم خواهد شد.

وی ادامه داد: برای مثال فردی که برای فروش ملک خود اقدام کرد و خریدار نیز چک مورد نظر را به مشاور املاک تحویل داد و اقدامات برای تغییر سند انجام شده اما به دلیل تعطیلی فروشند نمی تواند چک خود را دریافت کند که این امر موجب می شود معامله آنها دچار مشکل شود.

رئیس اتحادیه صنف مشاورین املاک بندرعباس با اشاره به هزینه های بالای دیگر رسته‌های تحت پوشش این اتحادیه گفت: اعضای تحت پوشش این اتحادیه شامل رسته املاک، نمایشگاه های اتومبیل و پارکینگ بوده که مکان صنفی آن‌ها دارای هزینه های بالایی است و هزینه هایی همچون آب، برق، دستمزد کارگر، اجاره بهای سنگین ملک و هزینه هایی که باید به اداراتی همچون شهرداری و دارایی پرداخت کنند که علی رغم این تعطیلی ها، تمام این هزینه ها باید پرداخت شود.

رنجبر اظهار کرد: امیدواری مسئولان ادارات مذکور در خصوص نحوه محاسبه مالیات و عوارض ها با توجه به عدم درآمد در موقعیت کرونایی را برای اعضای این صنف لحاظ کنند.

کد خبر: ۵۶٬۱۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha