۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱
افزایش تقاضا برای خرید سهم در بورس دیده می‌شود/ آذر؛ ماه ثبات بازار سرمایه ایران
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازار:

افزایش تقاضا برای خرید سهم در بورس دیده می‌شود/ آذر؛ ماه ثبات بازار سرمایه ایران

قاسم محسنی معتقد است نگرانی برای حباب بودن سهم‌ها از بین رفته و نمادهای بورسی کوچک و متوسط پرتقاضا شده‌اند.

رامین کیانی؛ بازار: بازار سرمایه امروز یک روز خوب را پشت سر گذاشت چراکه شاخص کل این بازار بیش از ۱۷ هزار واحد افزایش یافت و در مجموع، عدد یک میلیون و ۳۷۵ هزار و ۳۵۸ واحد را نشان داد. به گفته کارشناسان، بالا رفتن حجم بالای معاملات در روزهای جاری باعث روی آوردن اقبال بیشتر به بورس شده است و شرکت‌های سهامدار این بازار، نانی به روغن زده‌اند که البته این اقبال و نقدینگی هم بستگی به عرضه و تقاضای آن‌ها دارد که دیده می‌شود در بازاریک هفته اخیر، خودرویی‌ها از همه خوش‌شانس‌تر بوده‌اند و به دنبال آن هم سهم‌های بانکی و فلزات اساسی صاحب بیشترین حجم معاملات در بورس هستند.

برخی از کارشناسان می‌گویند که کساد شدن بازار کاسبان ارز، سکه و طلا باعث شده است که سرمایه‌گذاران به سمت بازار سرمایه سرازیر شوند زیرا این بازار نسبت به بازارهای موازی برای سرمایه‌گذاری بلندمدت و میان‌مدت بهتر است و تا مشخص نشدن سیاست‌های آمریکا بهتر می‌توان به بورس اعتماد کرد بنابراین با توجه به دامنه ۲۵ تا ۲۶ هزار تومانی دلار، بازار سرمایه در آخرین ماه آخرین فصل پاییز قرن برگ‌هایی سبز خواهد داشت و مسیر سبز خود را طی خواهد کرد. به این ترتیب به سراغ یکی از کارشناسان بازار سرمایه رفته‌ایم تا درباره روند معاملات امروز و بازیگران اصلی آن جویا شویم.

قاسم محسنی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بازار درباره نوسانات چند روز اخیر بورس گفت: چند روزی است که شاخص کل تنها در یک مسیر حرکت نمی‌کند و در یک روز دچار افت و خیزهایی می‌شود. به نظر می‌رسد صندوق‌های حمایت از بازار سرمایه یا شرکت‌های حقوقی و شرکت‌های ناشر که مقرر شده بازاریابی داشته باشند در حال جمع‌آوری تقاضاها هستند و بازار مثبت شده ولی فشار خریدها دوباره تا پایان هفته برمی‌گردد.

وی ادامه داد: زمانی که صف خرید و فروش وجود نداشته باشد و بین آن‌ها تعادل برقرار شود، روند معاملات تا حد زیادی طبیعی است و در حال حاضر نیز در بازار شاهد همین مسئله هستیم که تقریبا صف‌های خرید و فروش جمع شده است و به نقطه تعادلی در بازار رسیده‌ایم. 

این کارشناس بازار سرمایه درباره روند کلی بازار تصریح کرد: اگر اتفاق خاص دیگری پیش نیاید، به نظر می‌رسد روند بازار طبیعی خواهد بود اما اگر دوباره این درصد نوسان‌ها برقرار باشد و شاهد سقف خرید یا فروش باشیم آن زمان بازار از حالت طبیعی خارج خواهد شد.

محسنی در رابطه با آینده نزدیک بازار اظهار کرد: احتمال دارد حجم بالای معاملات که این روزها شاهد آن هستیم، روی رشد شاخص کل و ارزش سهم‌ها اثرگذار باشد و البته در کنار آن، نگرانی‌ها در مورد حبابی بودن قیمت‌ها نیز تا حدود زیادی برطرف شده و قیمت‌ها به اندازه کافی کاهش پیدا کرده است و اگر اتفاق خاصی پیش نیاید احتمالا، این ماه بازار سرمایه با ثبات خواهد داشت. 
وی در پایان بااشاره به روند نزولی فلزات اساسی گفت: قیمت سهم‌های فلزی تحت تاثیر شیوه‌نامه جدید قیمت گذاری محصولات فولادی قرار گرفته‌اند. به همین دلیل، تا نتیجه این شیوه‌نامه مشخص شود، نوسان را در ارزش سهم شرکت‌های فعال صنعت فلزی، معدنی فلزات و سنگ آهنی شاهد خواهیم بود.

کد خبر: ۵۶٬۰۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha