۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
روند مثبت بازارهای جهانی با افزایش امید به واکسن کرونا

روند مثبت بازارهای جهانی با افزایش امید به واکسن کرونا

بازارهای آسیایی در ساعات معاملاتی روز دوشنبه با روند افزایشی همراه شدند در حالی که شرکت دارویی فایزر اعلام کرد که از روز ۱۰ دسامبر واکسن را در آمریکا برای مصرف عموم منتشر خواهد کرد.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، شرکت دارویی فایزر یکی از بزرگترین شرکت های تولید دارو و واکسن در دنیا اعلام کرد که اواسط ماه دسامبر واکسن کرونا را به وزارت بهداشت آمریکا و کارکنان خدمات درمانی ارسال خواهد کرد تا در دسترس عموم قرار بگیرد.

این در حالی است که، زیرساخت های اقتصادی چین نیز در سوی دیگر، در حال تقویت است و به نظر می رسد با برطرف شدن اوضاع پاندمیک در جهان، اوضاع اقتصادی دوباره به روند صعودی بازگردد.

به این ترتیب، در بازار اروپا شاخص یورواستاکس با رشد ۰.۲ درصدی رو به رو شد و شاخص داکس آلمان هم ۰.۲۶ درصد مثبت شد در حالی که فوتسی لندن با رشد ۰.۲ درصدی در مدار صعود ایستاد.

مایکل مک کارتی، مدیر تحلیل گری شرکت خدمات مالی سی ام سی در سیدنی در این خصوص اظهار داشت: با چشم انداز مثبتی که به انتشار واکسن ویروس کرونا در جهان وجود دارد و اوضاع بد اقتصادی که دیگر به انتهای راه رسیده است، پیش بینی می شود پس از این شاهد رونق اقتصادی در دنیا باشیم و انتشار واکسن می تواند نقطه پایانی برای افول اقتصادی در دنیا باشد.

بر این اساس، تعداد کل مبتلایان به ویروس کوید ۱۹ در آمریکا بالغ بر ۱۲ میلیون نفر گزارش شده است که در حدود ۲۵۵ نفر نیز فوت شده اند.

چشم انداز مثبت اقتصادی در دنیا موجب شد بازارهای آسیایی نیز در معاملات امروز در مدار صعودی حرکت کنند.

در این بازارها، شاخص آسیا پاسفیک رشد ۰.۷ درصدی داشت و شاخص کاسپی کره جنوبی توانست با رشد ۱.۸ درصدی معاملات را ادامه دهد.

بازار ژاپن در تعطیلات رسمی به سر می برد اما شاخص آتی نیکی توانست با رشد ۰.۲ درصدی مواجه شود.

در بازار استرالیا نیز، شاخص اس اند پی با رشد ۰.۳ درصدی همراه شد و شاخص بلوجیپ چین نیز ۱.۵ درصد مثبت شد.

کد خبر: ۵۵٬۹۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha