۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱
کاهش سفارش ادوات و نهاده‌های کشاورزی در اصفهان/ قیمت محصولات ۵ برابر شد
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

کاهش سفارش ادوات و نهاده‌های کشاورزی در اصفهان/ قیمت محصولات ۵ برابر شد

اصفهان- صیرفیان‌پور، رئیس اتحادیه ادوات و نهاده‌های کشاورزی اصفهان گفت: سفارش ادوات و نهاده‌های کشاورزی استان از سوی کشاورزان طی یک سال اخیر کاهش چشمگیری داشته است.

هوشنگ صیرفیان پور در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به فعالیت ۳۶۰ واحد صنفی در زمینه عرضه ادوات و نهاده‌های کشاورزی در اصفهان اظهار داشت: از این تعداد واحد صنفی ۱۱۰ واحد در شرق اصفهان فعال است.

هیچ واحد صنفی ادوات کشاورزی در اصفهان به دلیل کرونا تعطیل نشد
وی با بیان اینکه کرونا و نوسانات ارز چالش‌های زیادی را برای این واحدهای صنفی ایجاد کرده است، ابراز داشت: البته باید توجه داشت که به دلیل شیوع کرونا تاکنون هیچ یک از واحدهای صنفی ادوات و نهاده‌های کشاورزی در اصفهان تعطیل نشده است.

رئیس اتحادیه ادوات و نهاده‌های کشاورزی اصفهان در خصوص تامین نیازهای کشاورزی در استان اصفهان گفت: باید توجه داشت که محدود شدن واردات در زمینه تامین تجهیزات و سموم مشکلاتی را برای این صنف ایجاد کرده چرا که در گذشته دستگاه‌هایی مانند موتورآلات کشاورزی قبلا توسط اشخاص با ارزهایی که خودشان تامین می کردند وارد می شد و در حال حاضر به دلیل محدودیت ثبت سفارش از کانال بانک مرکزی مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه در زمینه تامین سموم نیز با مشکلاتی روبه‌رو هستیم، اضافه کرد: در این زمینه بخشی از نیاز توسط دولت و بخش قابل توجهی نیز توسط بخش خصوصی تامین می‌شود که اخیرا تامین سموم نیز با مشکل کمبود رو به رو شده است.

صیرفیان‌پور با اشاره به اینکه نوسانات نرخ ارز بیشترین آسیب را به صنف ادوات و نهاده‌های کشاورزی وارد کرده است، تصریح کرد: باید توجه داشت که در زمینه ادوات و سموم کشاورزی تا پنج برابر افزایش قیمت را داشته‌ایم که این امر غیر قابل تحمل است.

کاهش قدرت کشاورزان برای خرید ادوات کشاورزی
وی اضافه کرد: باید توجه داشت که فروشندگان به دلیل نوسانات نرخ ارز مجبور به فروش نقدی محصولات خود هستند و این امر قدرت خرید کشاورزان و در نهایت ثبت سفارش آنها را به شدت کاهش داده است.

رئیس اتحادیه ادوات و نهاده‌های کشاورزی اصفهان افزود: به این دلیل کشاورزان به میزان نیاز روز خود ادوات و آلات کشاورزی را خریداری می‌کنند و از این رو سرمایه در گردش این صنف بسیار پایین است.

افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت محصولات داخلی نسبت به محصولات وارداتی
وی با تاکید بر اینکه متاسفانه نرخ محصولات داخلی بیش از محصولات خارجی افزایش قیمت داشته است، ادامه داد: در این باید توجه داشت که افزایش قیمت محصولات داخلی تا ۳۰۰ درصد نسبت به اجناس خارجی افزایش داشته است و تولید کنندگان به این بهانه که مواد اولیه را از خارج وارد می‌کنند این میزان افزایش قیمت داشته‌اند.

صیرفیان‌پور در ادامه با بیان اینکه طی سه سال گذشته اصناف همراه دولت بوده و بار سنگین تحریم‌های ظالمانه را تحمل کرده‌اند، تصریح کرد: در این زمان از دولت انتظار داریم در مورد تعیین میزان درآمد و مالیات اصناف دقت کند و برای بازپس گیری تسهیلات بانکی شرایط فعلی اصناف را در نظر داشته باشد.

وی تاکید کرد: از دولت درخواست داریم جرایم مالیات و بیمه را یا حذف و یا کاهش دهد تا اصناف بتوانند فعالیت بهتری را داشته باشند.

کد خبر: ۵۵٬۵۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha