۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
نگرانی فعالان اقتصادی از خودتحریمی‌های داخلی؛ صادرات پایدار بهترین راهکار رفع مشکلات است
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

نگرانی فعالان اقتصادی از خودتحریمی‌های داخلی؛ صادرات پایدار بهترین راهکار رفع مشکلات است

اراک- بیکی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک با اشاره به نگرانی فعالان اقتصادی از خودتحریمی‌های داخلی گفت: صادرات پایدار بهترین راهکار رفع مشکلات تولید است.

ناصر بیکی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با اشاره به درک شرایط خاص و مهم کشور و آسیب هایی که تحریم های ظالمانه و شیوع بیماری کرونا بر بخش های مختلف اقتصادی به دنبال داشته اظهار داشت: فعالان اقتصادی برای کمک به بهبود این شرایط و مقابله با کرونا آماده همکاری هستند اما انتظار ندارند در عرصه داخلی هم با خودتحریمی مواجه باشند.

وی افزود: مواردی چون بروکراسی پیچیده اداری، تغییر مداوم نرخ ارز و قوانین ضد و نقیض و بخشنامه های خلق الساعه و... مورد انتقاد و گلایه آنان است و پیکر رنجور تولید و صنعت را در شرایط اقتصادی فعلی در استان مرکزی و کشور آزار می دهد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک کاهش قابل توجه ظرفیت تولید و رکود بازار ، تامین نقدینگی، بدهی های معوق بانکی، افزایش قابل توجه قیمت مواد اولیه تولید محصولات، روابط پولی و بانکی بسیار سخت و پیچیده و موانع متعدد موجود در مسیر مبادلات ارزی را از جمله مهمترین مشکلات فعالان اقتصادی نام برد.

بیکی در ادامه تاکید کرد: بسیاری از فعالان اقتصادی و صنعتی در چنین شرایطی به رغم همه مشکلات و موانع، تلاش می کنند تا چراغ کارگاه ها را همچنان روشن نگاه دارند، خطوط تولید فعال باشد و تعدیل نیرو انجام نشود.

وی به لزوم توجه بیشتر مسئولان کشور برای کمک به رفع مشکلات تولید و صادرات اشاره کرد و ادامه داد : در چنین شرایطی امیدوار به بهبود فضای کسب و کار و اصلاح برخی تصمیمات سیاستگذاران در سطح کلان کشور هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک بررسی کارشناسی، احصاء و پیگیری اجرای مصوبات توسط کمیته های تخصصی دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی را یکی از مهمترین برنامه‌ها و اقدامات پارلمان بخش خصوصی استان عنوان کرد.

کد خبر: ۵۵٬۳۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha