۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳
انعقاد ۱۲۲ قرارداد سرمایه گذاری در ناحیه صنعتی اقلید
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس خبر داد:

انعقاد ۱۲۲ قرارداد سرمایه گذاری در ناحیه صنعتی اقلید

شیراز- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه اقلید در جایگاه نخست تعداد شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان قرار دارد، گفت: تاکنون ۱۲۲ قرار داد سرمایه گذاری در نواحی صنعتی این شهرستان منعقد شده است.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک های صنتی فارس، احد فتوحی با اشاره به ایجاد ۶ شهرک یا ناحیه صنعتی در اقلید، گفت: این شهرستان از لحاظ آمار تعداد شهرک‌ها و نواحی صنعتی ایجاد شده، رتبه نخست استان فارس را به خود اختصاص داده به نحوی که در این شهرستان هم اکنون، شهرک‌های صنعتی اقلید یک و دو و نواحی صنعتی تیمارجان، خنجشت، حسن‌آباد و سده راه‌اندازی شده است و کار واگذاری زمین در همه این شهرک‌ها و نواحی صنعتی انجام می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر ۱۲۲ قرارداد سرمایه گذاری با متقاضیان در شهرک‌های صنعتی اقلید منعقد شده که شهرک صنعتی اقلید یک با دارا بودن ۸۵ قرارداد بیشترین تعداد قرارداد و پس از آن ناحیه صنعتی تیمارجان با ۱۹ قرارداد، ناحیه صنعتی سده با ۷ قرارداد، نواحی صنعتی خنجشت و حسن آباد هرکدام با پنج قرارداد و اقلید ۲ نیز با یک قرارداد درجایگاه‌های بعدی قراردارند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه در قالب این قراردادها جمعاً ۵۰ هکتار زمین به متقاضیان واگذار شده است، همچنین، گفت: ۳۴ واحد تولیدی و صنعتی نیز در این شهرک‌های صنعتی با اشتغال افزون بر ۴۰۰ نفر در مرحله بهره برداری قرار دارند.

فتوحی با بیان اینکه در شهرک‌های صنعتی اقلید در مجموع ظرفیت استقرار ۵ هزار واحد تولیدی صنعتی صنفی خدماتی و کارگاهی فراهم شده است، گفت: با توجه به اینکه در افق توسعه صنعتی شهرستان شهرک‌ها و نواحی صنعتی از جایگاه ویژه‌ای برای جذب و استقرار سرمایه گذاران برخوردار هستند توسعه زیرساخت‌ها نیز متناسب با جذب سرمایه گذار در دستور کار قرار دارد.

او افزود: با توجه به اینکه بخش زیادی از شهرک صنعتی اقلید یک نیز به متقاضیان واگذار و این شهرک جز شهرک‌های صنعتی تقاضا محور شهرستان قرار دارد کار توسعه این شهرک صنعتی نیز در مرحله انجام است که امیدواریم با الحاق اراضی اطراف شهرک صنعتی بستر مناسبی برای جذب سرمایه‌گذاران فراهم شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه مشوق‌های سرمایه گذاری در مناطق محروم و کم توسعه یافته در شهرک‌ها و نواحی صنعتی اقلید اعمال می‌شود، گفت: متقاضیان سرمایه گذاری در این شهرک‌ها و نواحی تنها ۱۰ درصد از حق انتفاع را به صورت نقدی پرداخت می‌کنند و مابقی مبلغ نیز در اقساط ۴۸ ماهه از متقاضیان اخذ می‌شود.

کد خبر: ۵۵٬۳۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha