۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۵
ترخیص کالاهای اساسی از گمرک در راستای اجرای سیاست گروگانگیری معیشت مردم است
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس:

ترخیص کالاهای اساسی از گمرک در راستای اجرای سیاست گروگانگیری معیشت مردم است

ابوترابی، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گروگان‌گیری معیشت مردم را با هدف فشار به کشور جهت مذاکره دانست و گفت: گروگان‌گیری معیشت مردم با سوء مدیریت، عدم نظارت بر بازار و ایجاد کمبودهای کاذب خودساخته در داخل صورت می‌گیرد.

به گزارش بازار، ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی از وجود اقتصاد سیاسی در ایران گفت و بیان کرد: در این مولفه، اقتصاد اهرم دستی برای مسائل سیاسی شده است و جنگ اقتصادی قسمتی از پازل پیچیده اقتصاد سیاسی است و اسم آن را گروگانگیری معیشت مردم گذاشته‌ایم.

وی با تصریح بر اینکه برخی جریان‌ها با گروگانگیری معیشت مردم، به دنبال فشار به کشور برای مذاکره با آمریکا هستند، اظهار کرد: با وجود آنکه برجام نا فرجام ضربه مهلکی به نظام زد اما هنوز این ضربه برای خیلی‌ها درس عبرت نشده است و برای اینکه مذاکرات را به مرحله‌ای برسانند که برای مردم قابل قبول باشد، توسط برخی نفوذی‌ها و غافلین اقدام به فشار اقتصادی می‌کنند که ترخیص نشدن کالاهای اساسی یکی از این اقدامات است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به برجام بیان کرد: با وجود آنکه در تمام حوزه‌های انرژی هسته‌ای اقدامات کاهش و تعلیقی انجام دادیم اما آمریکا زیر همه چیز زد و یکطرفه برجامی که خودشان امضا کردند را رد کرد. در پی این اقدامات یک دیدگاه بسیار منفی حتی در میان خوش باوران به کدخدا نیز به وجود آمد.

وی از تلاش دشمنان برای کشیدن ایران پای میز مذاکره گفت و بیان کرد: مذاکره تنها در شرایطی به وجود خواهد آمد که عزت وجود داشته باشد و تمام خسارت‌های ایران که چندین میلیارد دلار ارزش دارد را پرداخت کنند و تنها در این صورت حاضر به مذاکره هستیم و در واقع نگفته‌ایم باب مذاکره بسته است.

ابوترابی تصریح کرد: دشمن از نفوذی‌ها و غافلین داخلی استفاده می‌کند تا معیشت مردم را به گروگان بگیرد و با این کار ایران را مجبور به مذاکره می‌کند در حالی که ۷۰ درصد مشکلات کشور داخلی است. ۸۰ میلیون تن کالا در گمرکات جمهوری اسلامی و در داخل خاک کشور رسوب کرده است و این اصلا ربطی به آمریکا و تحریم ندارد و مشخص نیست چرا تا قبل از انتخابات آمریکا این کالاها را آزاد نمی‌کردند.

وی با اشاره به ترخیص کالاهای اساسی پس از انتخابات آمریکا، آن را مصداقی از گروگانگیری معیشت مردم دانست و عنوان کرد: پس از پیروزی جو بایدن، بلافاصله دستور آزادسازی کالاهای اساسی به گمرک صادر شد و دولت مانند یک کمپین تبلیغاتی بایدن در تهران عمل کرد. در کنار این اقدام، دلار نیز روند کاهشی گرفت و به همین جهت باید از واژه اقتصاد سیاسی استفاده کرد.

وی گروگانگیری معیشت مردم را با هدف فشار به کشور جهت مذاکره دانست و گفت: گروگان گیری معیشت مردم با ایجاد فضای کاذب با سوء مدیریت، عدم نظارت بر بازار و ایجاد کمبودهای کاذب خودساخته در داخل صورت می‌گیرد و ترخیص کالا از گمرک در همین راستا ارزیابی می‌شود.

کد خبر: ۵۵٬۲۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha