۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱
 کالاهای اساسی براساس شاخص جمعیتی سیستان‌وبلوچستان توزیع‌ شود
معاون استاندار سیستان و بلوچستان:

کالاهای اساسی براساس شاخص جمعیتی سیستان‌وبلوچستان توزیع‌ شود

زاهدان- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: توزیع کالاهای اساسی در این استان براساس شاخص جمعیتی برای بهره‌مندی تمامی شهرستان‌ها انجام می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، ماندانا زنگنه در نشست ستاد تنظیم بازار سیستان‌وبلوچستان اظهار داشت: موضوع بسیار مهم که همه اعضای مرتبط با کارگروه تنظیم بازار باید رعایت کنند نظارت دقیق بر قیمت‌ها، بازار و شرایط موجود در آن است.

وی افزود: در حوزه بازار باید مراقبت انجام شده تا سواستفاده‌های موجود بازار رصد و اگر موردی بود سریعا با آن برخوردهای لازم انجام شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان‌وبلوچستان با اشاره به اتفاقاتی که در بازار کالاهای اساسی رخ داد ادامه داد: نباید شرایط به جایی برسد که همه مطلع شوند و بعد از آن اقدامات لازم صورت گیرد مانند وضعیتی که برای سیمان و روغن در استان به وجود آمد.

وی بیان کرد: شرایط عملکرد اصناف در قالب نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات و خانه اصناف به عنوان ناظر بر بازار تا پایان سال شرایط رصد شود.

زنگنه تصریح کرد: در توزیع کالا اگر در شهرستانی از سیستان‌وبلوچستان مراکز عرضه کالای اساسی کم است این مراکز باید افزایش پیدا کند نه اینکه به صورت یکباره این کالا عرضه و مردم تجمع کنند که در این حالت قابل قبول نخواهد بود.

وی افزود: نباید در زمان توزیع روغن یا هر کالای دیگری صف ایجاد شود در این شرایط اگر یک مکان برای توزیع وجود داشته و حجم کم است برای ساعت‌گذاری، صف‌بندی و فاصله‌گذاری در مکان توزیع اقدام شود.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان‌وبلوچستان تصریح کرد: حتما از تمامی ظرفیت‌های فروشگاهی در شهرستان‌های مختلف استفاده شود و توزیع به تعداد اندک و خاصی از مراکز محدود نشود.

وی بیان کرد: شرکت پشتیبانی و غله حتما باید ظرفیت کامل سهمیه استان را جذب و حتی اگر شرایط به گونه‌ای رقم خورد که نیاز شد از ذخیره استفاده کنند تا در توزیع کالاهای اساسی وقفه ایجاد نشود.

زنگنه گفت: افزایش سهمیه گندم سیستان‌وبلوچستان به سه هزار تن اتفاق خوبی بوده که نتیجه اقدام همگانی و کارد دسته جمعی است.

وی با اشاره به اینکه این میزان گندم تبدیل به آرد شده و در اختیار کارخانه‌های آرد سیستان‌وبلوچستان قرار می‌گیرد افزود: کارخانه آرد استان زیر ظرفیت کار می‌کند که با افزایش ظرفیت گندم شرایط آنان مطلوب می‌شود. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: با توجه به افزایش ظرفیت گندم و به دنبال آن تولید آرد در استان این آرد در شهرستان‌ها از این ماه توزیع خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه روغن مشکلی وجود ندارد و به محض اینکه ظرفیت جذب شود دوباره به سیستان‌وبلوچستان تزریق خواهد شد اما در حوزه جذب باید بهتر از قبل  عمل کرده و سریعا اقدام لازم انجام شود.

زنگنه بیان کرد: در حوزه محصول شکر که به صورت فله در بازار  موجود است فروشگاه‌ها سیستان‌وبلوچستان بایدبه صورت خرد توزیع کنند.

وی گفت: اصناف نیز دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با کرونا را  کنترل و به اصناف برای رعایت ابلاغ کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان‌وبلوچستان اظهارداشت: شرایط دشوار است و در این اوضاع برای مسوولان وظایف سنگین‌تر خواهد بود تا مردم از موضوعات مربوط به تنظیم بازارآسیب نبینند.

کد خبر: ۵۵٬۱۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha