۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶
سرمایه ۹۳ هزار میلیاردی شرکت‎های لرستان در بورس/ فعالیت در بازار سرمایه نیازمند فرهنگ‌سازی است
رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت لرستان:

سرمایه ۹۳ هزار میلیاردی شرکت‎های لرستان در بورس/ فعالیت در بازار سرمایه نیازمند فرهنگ‌سازی است

لرستان- امینی خواه، رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت لرستان با بیان اینکه نماد معاملاتی شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان برای اولین بار در تابلو بورس و اوراق بهادار به نمایش درآمد، گفت: فعالیت مردم در بازار بورس نیاز به فرهنگ‌سازی و آموزش دارد.

حسین امینی خواه در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: نماد معاملاتی شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان لرستان با نام «وسلرستا» برای اولین بار در تابلو بورس و اوراق بهادار به نمایش درآمد.

وی با بیان اینکه سرمایه شرکت ۹۲ هزار و ۹۲۰ میلیارد ریال است، افزود: در تاریخ یکم تیرماه ۹۹ از مجموع یک میلیون و ۵۶۴ هزار سهامدار سهام عدالت در استان لرستان، حدود ۸۴۶ هزار و ۶۰۹ نفر روش آزاد سازی مستقیم و ۷۱۷ هزار و ۶۹۲ نفر روش غیر مستقیم را انتخاب کرده‌اند.

۶۰ درصد سهام‌های غیر مستقیم در بازار معامله می‌شود
رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت لرستان عنوان کرد: قبل از سهام عدالت حدود شش میلیون نفر کد بورسی داشتند که با ورود سهام عدالت ۵۰ میلیون نفر صاحب کد بورسی شدند ولی زیرساختهای قبلی شرکت سپرده گذاری و مرکزی این آمادگی را برای پذیرش این حجم از جمعیت نداشت.

وی با بیان اینکه اکنون این زیرساخت‌ها در حال به‌روز رسانی هستند تا بتوانند جوابگوی این حجم از متقاضیان باشند، خاطرنشان کرد: یکسری مشکلات برای سهام داران وجود دارد و هنوز سایت‌های اصلی که مردم به آن دسترسی آسان پیدا کنند راه‌اندازی نشده؛ سایتی که وارثان فوتی‌ها بتوانند سهامشان را انتقال دهند و از مزایای خرید و فروش بهره‌مند شوند.

امینی‌خواه تصریح کرد: افرادی که شماره شبای خود را ثبت کرده‌اند اما می‌خواهند آن را تغییر بدهند، افرادی که شماره تلفن‌شان عوض شده یا کسانی که مشخصات شناسنامه ای آنعا تغییر کرده می‌توانند در سایت سجام به نشانی saham edalat.ir مشخصات جدید را وارد کنند.

وی بیان کرد: خرید و فروش سهام مستقیم موقتا متوقف شده ولی ۶۰ درصد سهام ‌های غیر مستقیم فعلا در بازار معامله می‌شود چون افرادی که سواد بورسی ندارند، ناپخته و بدون اطلاعات بورسی در زمان‌های نابجا اقدام به صف فروش می‌کنند و تعادل بازار را برهم می‌زنند

ارزش سهام عدالت کاهش یافت
رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت لرستان گفت: در استان ۵۴ درصد روش مستقیم را انتخاب کردند و از منافع ارزش افزوده سهام غیر مستقیم محروم شدند چون به هر حال شرکت‌های سب گردان تخصصی کار می‌کنند؛ افراد در فروش سهام عدالت عجله نکنند چون هرچه صف فروش بیشتر شود نگرانی هم بیشتر و ارزش سهام پایین‌تر می‌آید.

امینی افزود: اگر در نوسانات اخیر ارزش سهام عدالت کم شده این کاهش از سودش بوده نه مانند مابقی سهام که از اصل و سود با هم کم شده است.

وی عنوان کرد: هدف مقام معظم رهبری در سال ۸۵ اجرای بخشی از سیاست‌های اصل ۴۴ و واگذاری شرکتهای سهام به شش دهک پایین بود تا فاصله طبقاتی کم شود و مردم در اقتصاد شرکت کنند و به جای خرید کالاهای خارجی در کارخانه هایی که سهام سهام دارند بتوانند خرید کنند.

زیر ساخت‌های لازم برای آزادسازی فراهم شود
رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت لرستان خاطرنشان کرد: اکثر خرید و فروش‌ها به صورت بلوکی انجام شد و از هدف اصلی یعنی کم کردن فاصله اجتماعی دور شده‌اند درحالیکه باید به سمتی برویم که فرهنگ سازی کنیم، مردم اطلاعات بورس را بالا ببرند و خرید و فروشهای‌شان به جا باشد.

امینی با بیان اینکه باید زیر ساخت‌های لازم برای آزادسازی فراهم شود، تصریح کرد: آنقدر مردم عجولانه به سمت این معاملات هدایت شدند که فرصت کافی برای فرهنگ‌سازی و انتخاب آگاهانه‌تر روش آزادسازی ایجاد نشد، با این تعجیل تمام سودی که می‌توانست به سهام دار برسد محقق نشد در ادامه شورای عالی بورس مصوباتی دارد تا منافع بیشتری حاصل شود.

کد خبر: ۵۴٬۸۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha