۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶
آزمایش انسانی واکسن کرونای ایرانی تا ۲ هفته دیگر
مسئول تیم‌های تحقیقاتی واکسن کرونا خبر داد

آزمایش انسانی واکسن کرونای ایرانی تا ۲ هفته دیگر

جلیلی، مسئول تیم‌های تحقیقاتی واکسن کرونا در ستاد اجرایی فرمان امام(ره) بیان کرد: تا دو هفته دیگر وارد مرحله آزمایش انسانی واکسن کرونا می‌شویم.

به گزارش بازار، حسن جلیلی درباره آخرین اخبار واکسن کرونا، گفت: از بدو شیوع کرونا در دنیا و ایران تیم رصد ستاد تشکیل و پلتفرم‌های واکسن‌هایی را که در دنیا شانس موفقیت داشتند مورد مطالعه قرار گرفت.

وی افزود: از اواخر فروردین کار آزمایشگاهی درباره این پلتفرم‌ها که حدود ۵ پلت فرم بود آغاز و مطالعات حیوانی و آزمایشگاهی شروع شد، اکنون یکی از پلتفرم ها، مطالعات پیش بالینی را با موفقیت پشت سر گذاشته است و بقیه پلتفرم‌ها هم تا این مرحله دارای نتایج بسیار خوبی در زمینه مطالعات آزمایشگاهی بوده اند.

وی ادامه داد: از همان روز اول، تولید انبوه این واکسن‌ها در صورت موفقیت مورد نظر بود از این رو پلتفرم‌ها بین کارخانه‌های زیر مجموعه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) که زیر ساخت‌های لازم برای تولید انبوه را داشتند تقسیم شد و به همین دلیل در لیست سازمان بهداشت جهانی نام سه کارخانه ستاد اجرایی فرمان امام که هر کدام یک یا دو پلتفرم را پشتیبانی می‌کنند درج شده است.

اکنون کار پیش بالینی آزمایشگاهی یکی از پلتفرم‌ها به پایان رسیده و سایت تولید آن مشغول تولید روزانه است و وجه‌هایی مورد نیاز برای کارآزمایی بالینی را تولید می‌کنند و به محض صدور مجوزهای وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی واکسن‌ها به داوطلبان تزریق می‌شود.

وی گفت: طی یکی دو هفته آینده مجوزها توسط وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی صادر می‌شود و کارشناسان کار مطالعات بالینی را آغاز می‌کنند.

وی ادامه داد: ما موظف هستیم هر مرحله را به سازمان بهداشت جهانی اعلام کنیم، درباره یکی از پلتفرم‌ها اعلام کردیم که مرحله مطالعات پیش بالینی تکمیل شده است و در حال ورود به مرحله انسانی هستیم. درباره سایر پلتفرم‌ها نیز اعلام کرده ایم که در حال طی کردن مرحله مطالعات پیش بالینی هستند.

کد خبر: ۵۴٬۶۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha