۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۷
اعطای تسهیلات قرض الحسنه ۲۱ هزار میلیارد تومانی، به خانوارها
مدیرکل اقتصادی بانک مرکزی اعلام کرد

اعطای تسهیلات قرض الحسنه ۲۱ هزار میلیارد تومانی، به خانوارها

مهدی زاده، مدیرکل اقتصادی بانک مرکزی گفت: ۲۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات یارانه‌ای و قرض الحسنه، در ایام کرونا به ۲۱ میلیون و ۱۰۰ هزار خانوار اعطا شد.

به گزارش بازار، سجاد مهدی زاده در نشست معاون اول رئیس جمهور با مدیران ارشد شبکه بانکی افزود: تا ۲۰ آبان، به ۳۵۷ هزار و ۴۰۰ واحد کسب و کار با اشتغال ۵۹۹ هزار و ۸۰۰ نفر، ۷ هزار و ۴۳۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد.

وی اضافه کرد: کل تسهیلات پرداختی بانک ها سال گذشته ۹۷۵ هزار میلیارد تومان بود که در ۶ ماهه نخست امسال، حدود ۷۰۰ هزار میلیارد تومان پرداخت شد که در مقایسه با ۶ ماهه نخست سال گذشته، رشد ۶۰ درصدی داشت.

مهدی زاده گفت: بخش های کشاورزی ۷ و ۲ دهم درصد، صنعت و معدن ۳۰ و ۵ دهم درصد، مسکن ۵ و ۷ دهم درصد، بازرگانی ۲۰ و ۳ دهم درصد و خدمات ۳۵ و یک دهم درصد، از تسهیلات پرداختی را به خود اختصاص دادند.

وی افزود: برای خرید تصمین گندم، تا کنون ۱۰ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان و برای ذخیره سازی مرغ منجمد هزار و ۳۰۰ میلیدرد تومان پرداخت شد که در مجموع ۱۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به بحث خرید تضمینی در بخش کشاورزی و وابسته به آن پرداخت شد.

مهدی زاده ادامه داد: در سال ۹۸ تعداد ۱۸ هزار و ۳۰۰ واحد، ۲۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از تسهیلات تامین مالی در نظرگرفته شده برای بنگاه های کوچک و متوسط برخوردار شدند.

وی گفت: تا پایان مهر امسال، ۵۰۲ هزار ۴۰۰ فقره وام قرض الحسنه ازدواج به ارزش ۲۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پرداخت شد. مهدی زاده افزود: در بخش اشتعال پایدار روستایی ۱۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردیم که به اشتغال ۲۵۸ هزار نفر منجر شد.

کد خبر: ۵۴٬۵۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha