۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱
محدودیت کف قیمتی در نرخ‌نامه بلیط هواپیما حذف شد
رئیس کمیته حمل و نقل هوایی کمیسیون عمران مجلس:

محدودیت کف قیمتی در نرخ‌نامه بلیط هواپیما حذف شد

فیروزی پوربادی، رئیس کمیته حمل و نقل هوایی کمیسیون عمران مجلس گفت: در نشست شورای عالی هواپیمایی کشوری مقرر شد که قیمت بلیط پروازهای داخلی نسبت به نرخ نامه اعلامی سازمان هواپیمایی در خرداد ماه سال جاری به میزان ۱۰ درصد افزایش یابد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، رحمت الله فیروزی پوربادی، با اشاره به نشست روز گذشته شورای عالی هواپیمایی، گفت: این نشست با هدف بررسی وضعیت شرکت های هواپیمایی و موضوع تعیین نرخ نامه جدید بلیط هواپیما با حضور رئیس سازمان هواپیمایی و روسای ایرلاین ها برگزار شد.

نماینده مردم نطنز، بادرود و قمصر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این جلسه، روسای ایرلاین ها توضیحاتی را درباره شرایط اقتصادی شرکت های هواپیمایی، تأثیرگذاری افزایش نرخ ارز بر هزینه های این شرکت ها و تأثیر مصوبه ستاد مقابله با کرونا مبنی بر رعایت پذیرش حداکثر ۶۰ درصدی مسافر در پروازهای داخلی ارائه کردند.

افزایش ۱۰ درصدی قیمت بلیط هواپیما
فیروزی‌پور ادامه داد: در نهایت، در نشست شورای عالی هواپیمایی کشوری مقرر شد که قیمت بلیط پروازهای داخلی در قیاس با نرخ نامه اعلامی سازمان هواپیمایی در خرداد ماه سال جاری به میزان ۱۰ درصد افزایش یابد.

محدودیت کف قیمتی در نرخ‌نامه بلیط هواپیما حذف شد
عضو ناظر مجلس در شورای عالی هواپیمایی افزود: یکی از مسائل در بحث قیمت گذاری پروازهای داخلی، موضوع حذف کف قیمتی در نرخ نامه اعلامی بود، از این رو در جلسه این شورا مقرر شد محدودیت کف قیمتی حذف شده و هیچ حداقل قیمتی وجود نداشته باشد، تا ایرلاین ها بتوانند بر اساس نوع خدمات و کیفیت پروازها، بلیط را قیمت گذاری کنند. از طرف دیگر ایرلاین ها مجاز به افزایش قیمت، بالاتر از سقف نرخ نامه نخواهد بود.

کد خبر: ۵۴٬۲۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha