۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
آغاز رهاسازی ۲۵۰هزار قطعه بچه ماهی در سد خداآفرین
فرماندار خداآفرین خبر داد

آغاز رهاسازی ۲۵۰هزار قطعه بچه ماهی در سد خداآفرین

خداآفرین- فرماندار خداآفرین گفت: ماهیان گرمابی از جمله کپور، بیگ هد، فیتو فاگ با وزن پنج گرم وبه تعداد ۲۵۰ هزار قطعه به منظور پرورش در این مخزن رها سازی شده که پس از دو سال، صید و به بازار عرضه می شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی فرمانداری خداآفرین، علی امیری راد در این خصوص افزود: برای اجرای فاز نخست طرح رها سازی بچه ماهی در این سد سه میلیارد ریال از اعتبارات ملی هزینه شده است.

وی گفت: در مرحله دوم این طرح نیز یک میلیون قطعه ی دیگر در این سد رها سازی می شود که با انجام آن افزون بر ایجاد فرصت شغلی برای ۱۰۰ نفر، ظرفیت تولید ماهی استان هم یک هزار تن افزایش می یابد.

فرماندار خداآفرین با اشاره به این که به زودی طرح پرورش ماهی در قفس هم در مخزن سد خداآفرین اجرایی می شود، خاطرنشان کرد: عملیات طرح پرورش ماهی در قفس با همکاری شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی در این سد با سرمایه بخش خصوصی آغاز خواهد شد .

رهاسازی ۲۵۰هزار قطعه بچه ماهی به مخزن سد خداآفرین برای نخستین بار با حضور نماینده ولی فقیه درسازمان  شیلات کشور وشیلات استان، فرماندار خداآفرین، نماینده مردم شهرستانهای کلیبر، خداآفرین وهوراند در مجلس شورای اسلامی،  رییس  سازمان جهادکشاورزی و مدیر شیلات  استان  وسایر مسئولان استانی وشهرستانی برگزار شد.

کد خبر: ۵۳٬۹۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha