۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۷
پروژه چهارخطه کردن محور تویسرکان _ کنگاور ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان:

پروژه چهارخطه کردن محور تویسرکان _ کنگاور ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

همدان - مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان گفت: در حال حاضر قطعه سوم پروژه چهارخطه کردن محور تویسرکان _ کنگاور از پیشرفت ۹۵ درصدی برخوردار و پس از نصب علائم ایمنی آماده بهره برداری است.

به گزارش خبرنگار بازار؛ داریوش حسینی عصر پنج شنبه در حاشیه بازدید استاندار همدان از طرح چهارخطه کردن محور تویسرکان- کنگاور بیان کرد: طول کل این مسیر در استان همدان ۳۳ کیلومتر است که ۱۵ کیلومتر ابتدایی با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان در سال های قبل به صورت چهار خطه به بهره برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه قطعه سوم به طول پنج کیلومتر هم اکنون از پیشرفت ۹۵ درصدی برخوردار است و با نصب علائم ایمنی به زودی زیر بارترافیک خواهد رفت، گفت: در قطعه چهارم به طول پنج کیلومتر نیز عملیات زیرسازی در حال انجام است و هم اکنون از پیشرفت ۶۰ درصدی برخورداراست.

مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان با اشاره به اینکه هشت کیلومتر از این مسیر نیز در مرحله انتخاب پیمانکار است، گفت: مجموع مطالبات پیمانکار در این مسیر ۱۱ میلیارد تومان است اما علیرغم عدم تخصیص اعتبار در سال جاری توانستیم پنج  کیلومتر از مسیر را آماده بهره برداری کنیم.

حسینی یادآورشد: هدف از اجرای این پروژه افزایش ظرفیت ترافیک و ایمن‌سازی محور با توجه به تردد بالای وسائط نقلیه، سهولت جابجایی محصولات کشاورزی و صنعتی، ارتباط بزرگراهی تویسرکان و دیگر شهرهای همجوار با غرب کشور، اتصال راههای تویسرکان به بزرگراه کربلا و ایجاد مسیر جایگزین همدان - اسدآباد- کنگاور به همدان - تویسرکان- کنگاور است .

وی گفت: تلاش  بر این است  تمامی امکانات و منابع را تجهیز کرده تا بتوانیم راه تویسرکان به کنگاور را در کوتاهترین زمان ممکن به اتمام برسانیم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان در بازدید استاندار همدان از روند ساخت بیمارستان کوی قائم تویسرکان نیز اظهار کرد: این بیمارستان هم‌اکنون به دانشگاه علوم پزشکی تحویل شده و دانشگاه نیز تجهیزات را خریداری و نصب کرده است.

حسینی بیان کرد: این بیمارستان دارای ۵ طبقه با اسکلت بتنی و  ۱۵۴ تخت با مساحت زیر بنا به میزان ۱۷ هزارمتر مربع، مساحت زمین ۴۴ هزار متر مربع و دارای ۴ بلوک مجزا و قسمت های الحاقی و مستحدثات جنبی است.

داریوش حسینی با بیان اینکه بیمارستان ۱۵۴ تختخوابی تویسرکان یک بیمارستان جنرال است، عنوان کرد: این بیمارستان به تمام تخصص‌های پایه که نیاز هر شهر، بخش و منطقه است نظیر جراحی، داخلی، زنان و زایمان و کودکان و نوزادان مجهز شده و از بخش‌های متنوع تخصصی و درمانی مانند ایزوله، دیالیز، سی.تی.اسکن، آی.سی.یو، سی.سی.یو، آل.دی.آر، فیزیوتراپی و آندوسکوپی برخوردار است.

وی عنوان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و نیاز مبرم به بیمارستان با افزایش تخت‌ها و بخش‌های تخصصی، این بیمارستان به یک مرکز درمانی مطلوب و استاندارد تبدیل شده که علاوه بر تویسرکان می‌تواند پاسخگوی نیاز درمانی شهرستان‌های مجاور نیز باشد.

کد خبر: ۵۳٬۷۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha