۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
تسهیل شرایط ورود هواپیماهای کوچک به کشور
معاون وزیر راه تاکید کرد

تسهیل شرایط ورود هواپیماهای کوچک به کشور

دهقانی زنگنه، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: باید هرچه سریع‌تر شرایط ایجاد و فعالیت هوانوردی عمومی در کشور را تسهیل و امکان ورود هواپیماهای کوچک به کشور را فراهم کنیم.

به گزارش بازار، تورج دهقانی زنگنه معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در نخستین جلسه کمیته مشترک هوانوردی عمومی که با حضور اعضای کمیته تشکیل شد، اظهار داشت: هوانوردی عمومی امروز یک نیاز و یک اولویت برای کشور است و چنانچه خواهان رشد صنعت و فعال شدن تمامی فرودگاه‌ها و اتصال آن به مراکز استانها هستیم، باید هوانوردی عمومی را فعال کنیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اشتغالزایی هوانوردی عمومی گفت: هوانوردی عمومی همانند یک مزرعه است که امروز در آن بذری می‌کاریم و در آینده از میوه آن بهره مند می‌شویم.

دهقانی زنگنه با اشاره به مغفول ماندن صنعت هوانوردی عمومی در کشور افزود: از سال ۱۳۳۷ هوانوردی عمومی در کشور سابقه داشته و ما باید هرچه سریع‌تر شرایط ایجاد و فعالیت هوانوردی عمومی در کشور را تسهیل و امکان ورود هواپیماهای کوچک به کشور را فراهم کنیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از رایزنی‌های صورت گرفته با مقامات از جمله دبیر شورای عالی امنیت ملی و ریاست کل ستاد نیروهای مسلح خبر داد و گفت: طی مذاکراتی که صورت گرفته پیشنهاد شده است در بحث حفاظتی این نوع هواپیماها، از نیروهای امنیتی استفاده نشده و به جای آن تمهیدات زمینی دقیق‌تر و منسجم‌تری به کار گرفته شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز در نخستین جلسه کمیته مشترک هوانوردی عمومی از نقطه نظرات کارشناسان استفاده و با جمع بندی و تدوین نظرات، در جلسات آتی شورای عالی هواپیمایی، ایجاد هوانوردی عمومی را مصوب و ابلاغ خواهیم کرد.

دهقانی زنگنه ضمن تأکید بر راه اندازی دفتر سرمایه گذاری در معاونت هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری افزود: با تشکیل این دفتر، سرمایه گذاران برای ورود به این عرصه هدایت خواهند شد.

کد خبر: ۵۳٬۶۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha