۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
کرونا ۱۵ میلیارد تومان به صنایع دستی لرستان خسارت زد
معاون صنایع دستی میراث فرهنگی لرستان:

کرونا ۱۵ میلیارد تومان به صنایع دستی لرستان خسارت زد

لرستان- بابا حسینی، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی لرستان با بیان اینکه کرونا ۱۵ میلیارد تومان به صنایع دستی لرستان خسارت زد گفت: امروز آخرین مهلت ثبت نام هنرمندان لرستانی در نخستین نمایشگاه مجازی صنایع دستی است.

افشین باباحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری نمایشگاه‌ها و عرضه مستقیم کالا وجود ندارد درنتیجه رویکرد ما حرکت به سمت بازاریابی اینترنتی، شبکه‌های مجازی و اپلیکیشن‌هایی است که در این زمینه طراحی شده است.

وی افزود: اولین نمایشگاه مجازی صنایع دستی از روز میلاد پیامبر اکرم(ص) شروع شده و تا ۲۲ آبان ماه ثبت نام ادامه دارد، افراد می‌توانند به سامانه tafrihati.com مراجعه کنند و در یک بستر کاملاً رایگان بدون هیچ هزینه و محدودیتی محصولات و کارهای خود را بارگذاری کنند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان عنوان کرد: تفاهم نامه‌ای با اداره پست منعقد شده که براساس آن، همه هنرمندان بخش صنایع دستی اگر بخواهند محصولاتشان را از طریق پست پیشتاز ارسال کنند شامل ۳۰ درصد تخفیف در هزینه ارسال می‌شوند.

خسارت ۱۵ میلیارد تومانی کرونا به حوزه صنایع دستی
وی خاطرنشان کرد: طبق برآوردی که انجام شده، میزان خسارتی که از اسفند ۹۸ تا به امروز به تولید کنندگان مواد اولیه، سیستم حمل و نقل، فروشنده‌های صنفی و اتحادیه‌ها وارد شده، ۱۵ میلیارد تومان بوده است.

باباحسینی با بیان اینکه تسهیلاتی به افرادی که در اثر سیل فروردین ۹۸ و ویروس کرونا دچار خسارت شده بودند پرداخت شد، تصریح کرد: از ابتدای امسال تا پایان شهریور ماه به هنرمندانی که دارای مجوزهای انفرادی یا کارت شناسایی و یا مشاغل کوچک خانگی بودند مبلغ شش میلیون تومان و به افرادی که دارای کارگاه‌های بزرگی بودند مبلغ ۱۲ میلیون پرداخت شد.

کد خبر: ۵۳٬۶۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha