۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸
تفاهم‌نامه شهرک صنعتی مشترک ایران_آذربایجان هفته آینده نهایی می‌شود
رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل:

تفاهم‌نامه شهرک صنعتی مشترک ایران_آذربایجان هفته آینده نهایی می‌شود

اردبیل - رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل گفت: تفاهم‌نامه ایجاد شهرک صنعتی مشترک ایران و آذربایجان نهایی شده و طی یک هفته آینده در اردبیل به امضا طرفین می‌رسد.

به گزارش خبرنگار بازار، حسین پیرموذن صبح پنج شنبه در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اردبیل با بیان اینکه رئیس بانک مرکزی قول داده بودند که صادرات زیر یک میلیون دلار معاف از مالیات باشند، گفت: متاسفانه این موضوع تا به امروز محقق نشده است.

وی اظهار کرد: بی شک اگر نتوانیم تعادل و تعریفی جامع، بین تولیدکنندگان و مالیات بر صادرات ایجاد کنیم، استان در تولید محصول با مشکل مواجه خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی اردبیل به مشکلات صادرکنندگان در خصوص قانون بازگشت ارز اشاره کرد و افزود: این امر باعث تشکیل پرونده‌های مالیاتی برای صادرکنندگان شده است و تولیدکنندگان کوچک را نیز با مشکل جدی روبرو کرده است.

پیرموذن بر لزوم بازنگری در قیمت کالای صادراتی در گمرک استان اردبیل تاکید کرد و گفت: همین موضوع باعث شده که کشاورزان به جای صادر کردن محصولاتشان، سیب زمینی را در انبارهای خود انبار کنند.

وی درخصوص نقش عضویت ایران در اتحادیه اوراسیا گفت: عضویت موقت ایران در اتحادیه اوراسیا یکی از اقدامات مهم دولت است که می‌تواند در توسعه صادرات غیرنفتی کشور در شرایط کنونی بسیار تاثیرگذار باشد اما متاسفانه تا امروز از این ظرفیت استفاده خوبی نشده است.

رئیس اتاق بازرگانی اردبیل گفت: تفاهم نامه شهرک صنعتی مشترک ایران و آذربایجان نهایی شده و با طرح در این جلسه و پس از دریافت نظر اعضای شورا طی یک هفته آینده در اردبیل به امضا طرفین می‌رسد.

کد خبر: ۵٬۳۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha