۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۸
تغییر در نرخ سود بانکی به نفع وضع اقتصادی کشور نیست
کارشناس مسائل اقتصادی:

تغییر در نرخ سود بانکی به نفع وضع اقتصادی کشور نیست

ابونوری، کارشناس اقتصادی گفت: در شرایط حاضر ایجاد ثبات در بازار اقتصادی، مهمتر از تغییر نرخ سود بانکی است.

به گزارش بازار، عباسعلی ابونوری عضو هیات علمی دانشگاه درخصوص تغییر نرخ سود بانکی افزود: در شرایط حاضر، تغییر در نرخ سود بانکی به نفع وضع اقتصادی کشور نیست.

وی ادامه داد: افزایش نرخ سود بانکی در شرایط حاضر، نمی‌تواند ثبات را به بازارهای موازی، چون بازار ارز، سکه و سرمایه برگرداند بلکه درحال حاضر ثبات در این بازارها، بیشتر از هر چیزی به نفع اقتصاد کشور است.

ابونوری گفت: دولت باید در شرایط حاضر با افزایش اعتماد عمومی نسبت به بازارهایی، چون بازار سرمایه، امنیت خاطر را به شرایط اقتصادی کشور برگرداند.

وی افزود: در شرایطی که ارزش پول ملی ما هر روز کاهش پیدا می‌کند با افزایش نرخ سود بانکی، نمی‌توان بازارهای دیگر را کنترل کرد.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به تاثیر عوامل خارجی در بازار اقتصاد ایران گفت: افزایش نرخ سود بانکی در شرایط حاضر نمی‌تواند تاثیر مثبتی بر بازار داشته باشد، زیرا ما نمی‌توانیم نقش عوامل خارجی را بر بازارهای داخلی خود انکار کنیم.

ابونوری اضافه کرد: دولت به جای افزایش نرخ سود بانکی و یا اقداماتی از این قبیل، باید سعی در ایجاد ثبات در بازار داشته باشد تا بتواند به شکوفایی اقتصادی کمک کند.

کد خبر: ۵۳٬۵۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha