۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۵
مودم‌های نسل پنجم به تولید انبوه می‌رسد
مدیرعامل شرکت ایرانسل:

مودم‌های نسل پنجم به تولید انبوه می‌رسد

عباسی آرند، مدیرعامل شرکت ایرانسل گفت: تولید مودم‌های نسل پنجم آغاز شده است و در آینده‌ای نزدیک به تولید انبوه می‌رسد.

به گزارش بازار، بیژن عباسی آرند در مراسم راه اندازی سومین سایت نسل پنجم ایران (۵G) که در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد در جمع خبرنگاران، افزود: طبیعتاً نسل پنجم تلفن همراه را گوشی‌هایی پشتیبانی می‌کنند که قابلیت نسل پنج را داشته باشند، اما شاید بهتر است که به جای گوشی از مودم استفاده شود.

وی گفت: مودم‌های نسل پنج ایران در کشور کم کم تولید می‌شود و ما در آینده‌ای نزدیک آن را در شبکه خودمان آزمایش می‌کنیم و وارد تولید انبوه می‌شود و متناسب با توسعه شبکه ۵G به محض توسعه شبکه مردم می‌توانند مودم‌ها را در منزل به کار گیرند.

مدیرعامل شرکت ایرانسل در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نخستین و دومین سایت‌های ۵G که چندی پیش راه اندازی کردید در چه مرحله‌ای است؟ افزود: سایت نخست در پژوهشگاه ارتباطات برای یکسری اقدامات صنعتی راه اندازی شد و سایت دوم در ساختمان مرکزی ایرانسل راه اندازی شده که برای تست و ارزیابی شبکه و یکسری آموزش‌های همکارانمان و همچنین مقدمات آماده سازی برای تجاری سازی و استفاده عمومی اقداماتی در حال انجام است.

عباسی آرند گفت: امروز هم سایت سوم را در دانشگاه تربیت مدرس راه اندازی کردیم و کسانی که در دانشگاه و محیط‌های اطراف گوشی‌های ۵G داشته باشند می‌توانند از نسل جدید ارتباطات با سرعت بالاتر و تاخیر کمتر استفاده کنند.

وی افزود: ما مودم‌های ۵G را در دانشگاه نصب می‌کنیم تا دانشجویان و اساتید بتوانند از ظرفیت اینترنت پرسرعت برای اقدامات تحقیقاتی و مطالعاتی خود استفاده کنند.

کد خبر: ۵۳٬۵۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha