۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱
مسئولانی که سرمایه های مردم را به بورس کشاندند پاسخگو باشند
نماینده ادوار اردبیل در مجلس:

مسئولانی که سرمایه های مردم را به بورس کشاندند پاسخگو باشند

اردبیل- محمدی، نماینده ادوار اردبیل در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: انتظار مردم از همه نهادهای اجرایی و نظارتی این است که به طور جدی نسبت به اتفاقاتی که در بورس رخ داده ورود کرده و بررسی کنند که چرا سرمایه های آنها در بازار سرمایه به این سرنوشت دچار شد.

قاسم محمدی در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به دعوت مکرر رئیس‌جمهور و مسئولین دولتی از مردم برای ورود به بورس، گفت: ثمره همین دعوت کردن‌ها و در باغ سبز نشان دادن به شهروندان این بود که آن‌ها نه برای سرمایه‌گذاری، که برای جلوگیری از کاهش ارزش پول و سرمایه‌ای که داشتند، وارد این بازار شدند و اگر می‌دانستند که قرار است سرمایه‌شان در این بازار پودر شود، هیچ‌گاه دست به چنین انتخابی نمی‌زنند و حفظ سرمایه به‌طور حداقلی را به چنین انتخابی ترجیح می‌دادند.

محمدی، سکوت حاکم بر نهادهای اجرایی و نظارتی را در قبال این اتفاق، شایسته ندانست و گفت: اتفاقاً این موضوع یکی از مهم‌ترین عرصه‌هایی است که با برخورد درست و منطقی با آن و بازگرداندن سرمایه‌های مردم، می‌توان اعتماد عمومی را نسبت به‌نظام و مسئولین افزایش داد و همگان باید به وظیفه خود در قبال این مساله مهم عمل کنند.

نماینده ادوار اردبیل در مجلس به تأثیرات فعلی و آتی موضوع بورس در کشور اشاره‌کرده و ضمن تاکید بر ورود نهادهای نظارتی نسبت به بررسی شرایط ایجادشده، گفت: قطعاً بورس در جریان تحولات آتی، در ابعاد متعددی نقش‌های جدی را ایفا خواهد کرد. این نهاد، امروز با حدود ۵۰ میلیون نفر از جمعیت کشور درگیر است و اتفاقات آن، سرنوشت بسیاری از خانواده‌ها را تحت تأثیر می‌گذارد. لذا حتماً به‌عنوان موضوع مهم در ابعاد مختلفی تأثیرگذار خواهد بود.

کارشناس اقتصادی بر ضرورت تدبیر جدی برای حل مشکلات مردم در بورس تأکید کرده و گفت: با توجه به اهمیتی که بورس برای مردم پیداکرده است، طبیعتاً هر جریان و هر شخصی که ایده و برنامه درست و عملیاتی برای بازگرداندن سرمایه‌های مردم در بورس داشته باشد،  با اقبال مردمی مواجه می‌شود که همین اقبال عمومی، برای ورود به عرصه‌هایی همانند عرصه انتخابات ریاست جمهوری، بهترین سرمایه محسوب می‌شود.

محمدی در پایان تأکید کرد: حداقل برای کسب کرسی قدرت هم که شده، موضوع بورس و سرمایه‌هایی بربادرفته مردم، موردتوجه قرارگرفته و امید با بازگشت اصل پول، در مردم زنده شود. چراکه متأسفانه خانواده‌هایی که با امیدهای بسیار وارد این بازار شدند، امروز در شرایط ناگوار و نامناسبی به سر می‌برند و حتی کانون گرم برخی از خانواده‌ها ازهم‌پاشیده است.

کد خبر: ۵۳٬۳۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha