۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲
تولید زغالسنگ در شاهرود ۲.۵ برابر شد/ تهاتر ۲۸۰ میلیارد تومان بدهی
با رفع مشکلات؛

تولید زغالسنگ در شاهرود ۲.۵ برابر شد/ تهاتر ۲۸۰ میلیارد تومان بدهی

شاهرود - مدیرعامل شرکت زغال‌سنگ البرز شرقی گفت: با رفع مشکلات شرکت خوشبختانه در سال‌های اخیر شاهد افزایش دو و نیم برابری تولیدات معادن این مجموعه عظیم معدنی هستیم.

منصور شریف در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به مشکلات دیرین مجموعه البرز شرقی و عدم توانایی در پرداخت دستمزد و حقوق کارگران، بیان کرد: این مجموعه برای رفع بدهی‌های خود به مزایده گذاشته و شهرداری شاهرود آن را خریداری کرد اما مشکلات اجرای قانون خصوصی سازی سبب بروز مشکلات عدیده برای این واگذاری گشت.

وی افزود: بیش از شش سال البرز شرقی که روزگاری نگین تولیدات معدنی کشور بود به ورطه نابودی رسید و ممکن بود حتی مدیریت آن به خارج از استان سمنان واگذار شود.

مدیرعامل شرکت زغال‌سنگ البرز شرقی گفت: در نهایت با پیگیری حسینی شاهرودی نماینده شاهرود و میامی و همچنین مسئولان استانی و شهرستان یک تهاتر توانست این شرکت را نجات دهد.

شریف بیان کرد: اخذ مجوز هیئت وزیران و تهاتر بالغ بر ۲۸۰ میلیارد تومان بدهی البرز شرقی و شهرداری سبب شد تا این شرکت نجات یابد و امروز بسیاری از کارگران توانسته اند که مشکلاتشان را حل شده ببینند و در کنار خانواده هایشان از حقوق و مزایای شرکت بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه در صورت تداوم مشکلات هزاران کارگر از شاهرود، دامغان حتی آزاد شهر بیکار می شدند، گفت: این شرکت توانست مشکلاتش را به خوبی حل کند.

مدیرعامل شرکت زغال‌سنگ البرز شرقی گفت: امروز شاهد افزایش دو و نیم برابری تولیدات این شرکت نسبت به گذشته هستیم.

شریف بیان کرد: تعیین تکلیف این شرکت همچنین از ضرر ماهانه یک و نیم میلیارد تومانی شهرداری شاهرود به عنوان مالک جدید که نتوانسته بود به موعد پرداخت مقرر خود پایبند باشد که البته آن نیز به مشکلات مالی شهرداری بر می گشت، جلوگیری کرده و در واقع جلوی ضرر مردم شاهرود را گرفته است.

کد خبر: ۵٬۳۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha