۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۶
استقرار گمرک در منطقه ویژه اقتصاری گرمسار
مسئولان استان سمنان دنبال می کنند؛

استقرار گمرک در منطقه ویژه اقتصاری گرمسار

سمنان- منطقه ویژه اقتصادی گرمسار یکی از مهمترین مراکز صنعتی و تولیدی استان سمنان محسوب می‌شود که امروزه با مشکلاتی مانند اختصاص آب و زیرساخت‌ها و همچنین عدم وجود گمرک دست و پنجه نرم می‌کند.

بازار، گروه استان‌ها: نزدیک به نیمی از صنعت استان سمنان در گرمسار و ایوان‌کی قرار دارد و این مهم نشان می‌دهد که سهم صنعت در این منطقه نسبت به دیگر مناطق استان سمنان از میزان بالاتری برخوردار است. یکی از مسائلی که مسئولان استان آن را در قبال این منطقه صنعتی دنبال می‌کنند، استقرار زیرساخت‌هایی مانند گمرک است.

مطالبه استقرار گمرک در منطقه ۴۸۰ هکتاری ویژه اقتصادی گرمسار در حالی دنبال می‌شود که این زیرساخت می‌تواند در زمینه ایجاد رغبت بین سرمایه گذاران نقشی کلیدی ایفا کند.

مطالبه استقرار گمرک
استاندار سمنان درباره این موضوع می‌گوید: مطالبه استقرار گمرک در منطقه ویژه اقتصاری گرمسار یکی از مسائلی است که از وزارت اقتصاد و گمرک ایران اسلامی آن را بارها پیگیری کرده‌ایم.

علی رضا آشناگر با بیان اینکه در جلسه ویدئو کنفرانسی مباحث خوبی پیرامون گمرک گرمسار با رئیس گمرک ایران در میان گذاشته شد، تاکید کرد: تحقق این طرح می تواند یکی از مزیت های ویژه سرمایه گذاری در سطح استان باشد.

وی با بیان اینکه مشکلات زیرساختی در بحث استقرار گمرک در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار وجود دارد، افزود: رفع این موانع و مشکلات می تواند به ما در زمینه تولید، صادرات و اشتغال کمک شایانی کند.

مطالبه استقرار گمرک در منطقه ۴۸۰ هکتاری ویژه اقتصاری گرمسار یکی از مسائلی است که از وزارت اقتصاد و گمرک ایران اسلامی آن را بارها پیگیری کرده ایم.

ایجاد تفاهم دو جانبه
استاندار سمنان با بیان اینکه مفاهمه خوبی برای رفع مشکلات گمرک گرمسار بین استانداری و گمرک جمهوری اسلامی ایران پیش آمده است، گفت: استقرار نمایندگی‌ گمرک در واحدهای صنعتی بزرگ استان از دیگر موضوعاتی است که می‌توان بر روی آن سرمایه گذاری خوبی کرد.

آشناگر گفت: برای استقرار گمرک در شرکت خودروسازی فردا مشکل محوطه باز وجود داشت و گمرک اصرار داشت که برای ذخیره تمامی قطعات باید انبار سرپوشیده باشد اما به دلیل حجیم‌بودن برخی قطعات مانند بدنه خودرو، این امر امکان پذیر نبود و با پیگیری انجام شده در دیدار ویدئو کنفرانسی با مسئولان گمرک مقرر شد با هماهنگی مدیر کارخانه و گمرک استان، قطعات در حجم کوچک در انبار سرپوشیده و در موارد اضطراری قطعات بزرگ مانند بدنه خودرو در فضای باز ذخیره شود.

اهمیت منطقه ویژه اقتصادی گرمسار
رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران نیز ضمن اشاره به اهمیت گمرک در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار، تاکید کرد: رفع مشکلات زیرساختی در حوزه گمرک برای تحقق شعار سال و رونق کسب و کار یکی از مهمترین اولویت های گمرک جمهوری اسلامی ایران است.

علیرضا میراشرفی، با بیان اینکه رفع موانع صادراتی از ابتدای سال جاری تاکنون در اولویت کاری گمرک جمهوری اسلامی ایران بوده است، ابراز کرد: ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی گرمسار برای جهش تولید و ایجاد اشتغال پایدار در استان سمنان سبب شده تا نگاه جدی به این موضوع به وجود بیاید.

وی با اشاره به همراهی برای رفع موانع ایجاد نمایندگی گمرک در منطقه اقتصادی گرمسار، تاکید کرد:  با انجام همکاری دو سویه می توان برای مشکل گمرک این منطقه ویژه اقدام کرد.

دستور ویژه گمرک
رئیس گمرک ایران همچنین تاکید کرد: از فردا با ارائه دستور ویژه، با رفع مشکلات اداری، نصب و ورود ماشین آلات واحدهای تولیدی به منطقه ویژه اقتصادی بلامانع است.

میراشرفی با بیان اینکه  کمبود نیروی انسانی در اداره کل گمرک استان سمنان و دیگر گمرک های کشور احساس می شود که در این زمینه نیز باید اقدامات لازم در استان انجام گیرد، ابراز کرد: گمرک‌ جمهوری اسلامی ایران نیز برای رفع این مشکل فراخوان جذب نیروی انسانی را لحاظ خواهد کرد.

از فردا با ارائه دستور ویژه، با رفع مشکلات اداری، نصب و ورود ماشین آلات واحدهای تولیدی به منطقه ویژه اقتصادی بلامانع است.

نصب دوربین
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی گرمسار نیز درباره استقرار گمرک در این منطقه، گفت: ۴۰ دوربین به غیر از دوربین‌های تخصصی  در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار راه اندازی شده است.

نادری با بیان اینکه زیرساخت‌های موجود در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است ، ابراز کرد: امکان رفع دیگر مشکلات زیرساختی برای رعایت استانداردهای گمرک جمهوری اسلامی در این منطقه ویژه اقتصادی‌ وجود دارد.

وی با بیان اینکه برای رفع مشکلات گمرک منطقه ویژه اقتصادی گرمسار همکاری خوبی صورت گرفته است، تاکید داشت: امیدواریم به زودی مشکلات این حوزه رفع شود.

تامین مایحتاج گمرک در منطقه اقتصادی گرمسار می تواند در زمینه اشتغال پایدار و همچنین تولید صنعتی در سطح استان سمنان نقش مفیدی ایفا کند حال باید دید که مسئولان استان سمنان در این زمینه چه اقدامی انجام خواهند داد.

کد خبر: ۵۳٬۰۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha