۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰
نظارت بهداشتی براستحصال ۶۷ هزار تن گوشت قرمز و سفید در آذربایجان غربی
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

نظارت بهداشتی براستحصال ۶۷ هزار تن گوشت قرمز و سفید در آذربایجان غربی

ارومیه- مدیر کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی از نظارت مستمر بهداشتی بر تولید بیش از ۶۷ هزار تن گوشت سفید و قرمز در استان طی ۷ ماه گذشته سال جاری خبر داد.

امید خلیل زاده در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی دامپزشکی نظارت بر مراحل تولید تا عرضه فرآورده خام دامی است تا گوشت با کیفیت و بهداشتی به دست مصرف ‌کننده برسد، افزود: تمامی فرآورده های استحصال شده در کشتارگاه های سطح استان پس از کنترل های بهداشتی لازم توسط بازرسان بهداشتی مجاز به عرضه در بازار مصرف هستند.

وی ادامه داد: در ۷ ماه گذشته سالجاری تعداد ۷۴ هزار و ۵۳۳ راس دام سبک و سنگین با نظارت بهداشتی و شرعی ناظران دامپزشکی مستقر در کشتارگاههای دام استان کشتار شده که وزن گوشت قرمز استحصالی ۹ هزار و ۳۰۰ تن بوده است.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی همچنین افزود: در این مدت با کشتار ۲۳ میلیون و ۷۵۰ هزار و ۶۸۵ قطعه مرغ، مقدار ۵۸ هزار ۵۰۰ تن گوشت سفید با نظارت بازرسان بهداشتی دامپزشکی استحصال شده است.

۷۵ تن فرآورده ناسالم خام دامی در آذربایجان غربی از چرخه مصرف خارج شد
وی با اشاره به ۶۷ هزار و ۹۱۵ نوبت بازدید بازرسان بهداشتی دامپزشکی از مراکز تولید، فرآوری، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان گفت: در مجموع، وزن فرآورده‌های ناسالم و ضبط شده ۷ ماه گذشته سالجاری شامل مراکز تحت نظارت و کشتارگاه‌های دام و طیورمراکز عرضه استان بیش از ۷۵ تن بود که پس از آزمون‌های ارگانولپتیکی و انجام آزمایش‌های تخصصی، معدوم سازی و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

خلیل زاده تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی درخصوص فرآورده‌های خام دامی اعم از عرضه فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی و فاقد هویت، کشتار غیر مجاز، حمل و نقل انواع گوشت سفید و قرمز با وسایل فاقد سردخانه و عرضه فرآورده‌های فاقد هویت و غیرمجاز از جمله فاقد تاریخ تولید، انقضا و کد ردیابی دامپزشکی مراتب را با شماره تلفن ۱۵۱۲ و شبکه های دامپزشکی اطلاع دهند تا برخورد قانونی لازم صورت گیرد.

تمامی فرآورده های استحصال شده در کشتارگاههای سطح آذربایجان غربی پس از کنترل های بهداشتی لازم توسط بازرسین بهداشتی مجاز به عرضه در بازار مصرف هستند.

کد خبر: ۵۲٬۹۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha