۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸
برداشت طلای سرخ در فراهان/ از هر هکتار ۳ کیلو زعفران برداشت می شود
در گفتگو با بازار مطرح شد

برداشت طلای سرخ در فراهان/ از هر هکتار ۳ کیلو زعفران برداشت می شود

فراهان- سرپرست فرمانداری فراهان از آغاز برداشت گل زعفران در فراهان خبر داد و گفت: از هر هکتار سه کیلو زعفران برداشت می شود که تولید محصول را به ۹۰ کیلوگرم در سال خواهد رساند.

حسن معماریان در حاشیه بازدید از روند برداشت زعفران در مزرعه عزیز آباد در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: کشت زعفران به عنوان یکی از محصولات کم توقع از نظر نیاز آبی و با ارزش افزوده بالا برای افزایش درآمد کشاورزان منطقه در اولویت برنامه های جهاد کشاورزی شهرستان در راستای اصلاح الگوی کاشت در سطح منطقه فراهان است.

معمارنیا افزود: در حال حاضر به صورت پراکنده ۳۰ هکتار از اراضی شهرستان به کشت زعفران اختصاص دارد که کار خود را از چهار سال گذشته به صورت رسمی آغاز کرده است و شاهد برداشت سه کیلوگرم در هر هکتار در سال های اوایل کاشت هستیم.

وی عنوان داشت: برداشت سه کیلوگرمی زعفران از هر هکتار از اراضی زیرکشت ، تولید زعفران شهرستان را به ۹۰ کیلوگرم در سال می‌رساند که در سال گذشته نیز برداشت حدود ۶۰ کیلوگرمی در شهرستان رقم خورد و هر ساله انتظار افزایش برداشت نیز می‌رود.

معمارنیا بیان کرد: با توجه به اینکه کشت زعفران در سطح شهرستان در حال توسعه است، می‌تواند در سال‎های آینده محصول بیشتری برداشت شود و علاوه بر اشتغالزایی به رونق اقتصادی شهرستان هم کمک کند.

سرپرست فرمانداری شهرستان فراهان گفت: شهرستان فراهان چند سالی است زمین های خود را به طلای سرخ مزین کرده است، با آغاز آبان ماه، برداشت زعفران در مزارع زعفران این شهرستان آغاز شده است.

کد خبر: ۵۲٬۶۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha