۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
طرح توسعه زراعت چوب در فارس اجرا می شود
رئیس جهاد کشاورزی فارس:

طرح توسعه زراعت چوب در فارس اجرا می شود

شیراز - رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: طرح توسعه زراعت چوب تا پایان سال جاری در اراضی مستثنیات و ملی استان فارس انجام می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی فارس، محمدمهدی قاسمی در نخستین جلسه ستاد زراعت چوب، به توسعه زراعت چوب در اراضی ملی اشاره کرد و افزود: در محدوده طرح‌های آبخیزداری و مناطقی که مستعد اقدامات بیولوژیکی است زراعت چوب انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از آب‌های غیرمتعارف برای توسعه زراعت چوب استفاده شود، عنوان کرد: امکان توسعه و رشد زراعت چوب در اراضی ملی و مستثنیات وجود دارد.

قاسمی با اشاره به اینکه هر درختی که در راستای زراعت چوب کاشته می‌شود علاوه بر تولید اکسیژن و حفظ آب و خاک، نیازهای چوبی صنایع و کارخانجات را نیز تأمین می‌کند، اظهار کرد: فواید اقتصادی زراعت چوب باید به مردم اطلاع رسانی شود تا انگیزه ورود به این حوزه افزایش یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس تاکید کرد: برای توسعه زراعت چوب در فارس باید یک بسته شامل تمامی موارد ترویجی، تسهیلاتی، اعتبار دولتی، نوع نهال، گونه و رقم، زنجیره تولید، هزینه تولید و آموزش تهیه شود.

قاسمی یادآور شد: باید برای برنامه ریزی بهتر اجرای زراعت چوب در فارس تیمی متشکل از کارشناسان معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی، مدیریت باغبانی، مدیریت آب و خاک و امور فنی مهندسی، محققین مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس، امور اراضی شهرستان شیراز و اداره کل منابع طبیعی فارس تشکیل شود و با توجه به در نظر گرفتن تمام جوانب کار، ضمن امکان سنجی این مهم انجام شود.

کد خبر: ۵۲٬۶۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha