۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
خراسان شمالی نیازمند راه اندازی مرکز راهبردی تحقیقات جهاد کشاورزی است
معاون استاندار خراسان شمالی:

خراسان شمالی نیازمند راه اندازی مرکز راهبردی تحقیقات جهاد کشاورزی است

بجنورد- معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی بر توسعه زنجیره ارزش تولیدات دامی، باغی و کشاورزی تأکید کرد و گفت: این استان نیازمند راه اندازی مرکز راهبردی تحقیقات جهاد کشاورزی است.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، غلامرضا هوایی در جلسه هماهنگی سفر وزیر جهاد کشاورزی، با اشاره به سفر قریب الوقوع وزیر جهاد کشاورزی محور توسعه این استان را، گسترش زیرساخت های بخش کشاورزی دانست و از تمام دستگاه‌های مرتبط با این حوزه خواست تا طرح های پیشنهادی خود را ارائه دهند.

وی با اشاره به تولید محصولات شاخص استان شامل انگور، زعفران، پروتئین و نوغانداری افزود: با راه اندازی زنجیره ارزش هریک از این محصولات، عواید تولید محصول از صفر تا صد نصیب استان می شود.

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی همچنین خواستار شناسایی اراضی ملی و واگذاری آن به فارغ التحصیلان بیکار رشته های کشاورزی برای کشت اراضی دیم شد و خاطرنشان کرد: خراسان شمالی اراضی مستعد بزرگی برای کشت دیم دارد که تا کنون بلا استفاده مانده است.

هوایی در ادامه سخنان خود خواستار دعوت از مسئولین کشوری از جمله مدیرعامل بانک کشاورزی، تعاون روستایی و صندوق توسعه ملی برای سفر به خراسان شمالی شد.

حمایت از بخش کشاورزی
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار نیز در این جلسه گفت: این استان در حوزه سرمایه گذاری کشاورزی ظرفیت عظیمی دارد و با توجه به اینکه نیمی از جمعیت استان روستانشین است، ظرفیت خوبی را برای توسعه این بخش فراهم آورده است.

محمود قنبری با بیان اینکه این استان پتاسنیل بالقوه ای در حوزه کشاورزی دارد که باید حمایت شود، اضافه کرد: در حوزه تولید انگور و زعفران حرف زیادی برای گفتن داریم اما در زنجیره ارزش اقدام بزرگی را شاهد نبوده ایم.

وی با اشاره به اینکه زنجیره ارزش محصولات در این استان تکمیل نیست، اظهار داشت: دو میلیون دام در استان داریم که این ظرفیت برای اصلاح نژاد، افزایش آمار دام و کسب رتبه های برتر تولید گوشت قرمز وجود دارد.

افتتاح طرح های کشاورزی با حضور وزیر
علی یوسفی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی نیز در این جلسه به افتتاح طرح هایی از جمله کارخانه پنبه، آغاز عملیات اجرایی مرغ مادر، کارخانه خوراک دام و طیور بجنورد، آغاز عملیات اجرایی 3 هزار هکتار زمین آبیاری تحت فشار، مجتمع دام هزار واحدی و  شبکه انتقال آب فاروج و غیره به عنوان بخشی از برنامه های سفر وزیر جهاد کشاورزی به این استان اشاره کرد.

کد خبر: ۵۲٬۵۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha