۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳
 ۶۲ درصد از واحدهای مسکونی روستایی زنجان بازسازی شد
مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان:

۶۲ درصد از واحدهای مسکونی روستایی زنجان بازسازی شد

زنجان- کرامتی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان گفت: ۶۲ درصد از واحدهای مسکونی روستایی استان مقاوم‌سازی و نوسازی شده است.

صفی الله کرامتی در گفتگو با خبرنگار بازار، با توجه به اینکه ۶۲ درصد از واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان نیز توسط بنیاد مسکن استان مقاوم‌سازی، نوسازی و بازسازی شده است،گفت: بی‌تردید در آینده کم‌ترین خسارت‌ها را به واسطه بروز ز لزله شاهد خواهیم بود و می‌طلبد که ۳۸ درصد باقی‌مانده نیز با همکاری‌های لازم مقاوم‌سازی شود.

وی اظهار کرد: زلزله‌هایی که در ایران اتفاق می‌افتد، معمولا کمتر از ۷.۵ ریشتر است و در این زلزله‌ها ساختمان‌هایی که با لحاظ چنین معیارهایی احداث می‌شود، در حوادثی چون زلزله، انسان کشته نخواهد شد؛ چرا که هدف اصلی، پیشگیری از کشته شدن بوده و هدف دوم نیز حفظ سرمایه‌های مردم است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان، با یادآوری اینکه خوشبختانه ساختمان‌هایی که از سال ۸۲ به بعد در شهرهای استان احداث شده قادر به مقاومت در برابر زلزله‌هایی است که در داخل کشور رخ می‌دهد، گفت: این مقاومت باعث می‌شود که حداقل شاهد کشته شدن انسان‌ها در این نوع حوادث و بلایای طبیعی نباشیم و به عبارتی می‌توان گفت اصول مهندسی بعد از سال ۸۲ در همه ساختمان‌های زنجان به خوبی رعایت شده است.

کرامتی تاکید کرد: علی‌رغم اینکه در برخی از شهرک‌های زنجان شاهد بالا رفتن تراکم ساخت و سازها هستیم اما با توجه به نوساز بودن و برخورداری از استحکام لازم در این واحدهای مسکونی، قطعا به هنگام وقوع حوادثی چون زلزله شاهد بروز حادثه تلخی نخواهیم بود، هر چند بروز حادثه دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه مشکلی که در زنجان داریم مربوط به بافت‌های فرسوده است، افزود: باید تلاش کنیم مردم را تشویق کنیم تا از پتانسیلی که شهرداری و دولت در این زمینه برای اعطای تسهیلات قرار داده است، استفاده کرده و ساختمان‌های فرسوده را نوسازی و کوچه‌ها و خیابان‌هایی را مطابق با طرح تفصیلی داشته باشیم، بی‌تردید اگر بافت فرسوده شهر زنجان نوسازی شود، مشکل چندانی در زمینه بروز حوادثی چون زلزله نخواهیم داشت.

کد خبر: ۵۲٬۵۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha