۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹
کاهش مبادلات تجاری چین و روسیه

کاهش مبادلات تجاری چین و روسیه

حجم معاملات تجاری روسیه و چین در فاصله ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۰، نسبت به مدت مشابه در سال قبل، با ۲.۳ درصد کاهش، به ۸۸ میلیارد و ۱۹۰ میلیون دلار رسید.

  به گزارش بازار، اداره گمرکات چین در گزارشی که روز شنبه منتشر شد، اعلام کرد: حجم معاملات تجاری روسیه و چین در فاصله ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۰، نسبت به مدت مشابه در سال قبل، با ۲/۳ درصد کاهش، به ۸۸ میلیارد و ۱۹۰ میلیون دلار رسید.

به گزارش خبرگزاری تاس از پکن، صادرات چین به روسیه از ماه ژانویه تا اکتبر، ۹ دهم درصد افزایش یافت و به حدود ۴۰ میلیارد و ۶۱۱ میلیون دلار رسید. واردات کالاها و خدمات روسی به چین هم با ۴.۸ درصد کاهش، به ۴۷ میلیارد و ۵۸۳ میلیون دلار رسید.

میزان تجارت چین و روسیه ماه اکتبر ۹ میلیارد و ۳۵۲ میلیون دلار بود. به ویژه صادرات چین به روسیه به ۴ میلیارد و ۸۲۴ میلیون دلار رسید. این در حالی است که واردات کالاهای روسی به چین ۴ میلیارد و ۶۲۷ میلیون دلار بود.

میزان تجارت بین روسیه و چین در پایان سال ۲۰۱۶ نسبت به مدت مشابه سال قبل به میزان ۲.۲ درصد افزایش نشان میدهد و به ۶۹ میلیارد و ۵۲۰ میلیون دلار رسید. این رقم در سال ۲۰۱۷ به میزان بیست و هشت دهم درصد افزایش داشت و به ۸۴ میلیارد و ۷۰ میلیون دلار رسید. میزان تجارت بین روسیه و چین سال ۲۰۱۸، ۲۷.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۰۷ میلیارد دلار رسید. این رقم سال ۲۰۱۹ به میزان ۳.۴ درصد افزایش یافت و به ۱۱۰ میلیارد و ۷۵۰ میلیون دلار رسید.

کد خبر: ۵۲٬۳۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha